Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 24, 2012, 06:46:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: "Spelcomputers bevatten te veel giftige stoffen" 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: "Spelcomputers bevatten te veel giftige stoffen"  (gelezen 527 keer)
Gilles-BE
PS3 Lord

Aantal schouderklopjes: 0
Geslacht: Man

Owned!

« Gepost op: December 24, 2007, 01:55:52 »

Producenten van spelcomputers doen te weinig om gifvrije producten te maken, terwijl de meeste onderdelen wel gifvrij beschikbaar zijn. Dat laat milieuorganisatie Greenpeace weten. De organisatie roept gamers in een internetfilmpje op om eisen te stellen aan de fabrikanten.

Ophoping van gif in lichaam
Greenpeace voert al vier jaar campagne tegen producenten van elektronische apparatuur om gifvrije producten te maken. Voor het eerst begeeft de milieuorganisatie zich nu op het terrein van de spelcomputers. Volgens Greenpeace staan producenten van pc's en mobiele telefoons veel verder met het mijden van schadelijke stoffen dan de spelcomputerfabrikanten. De stoffen die het eerst moeten worden verbannen zijn pvc en broomhoudende brandvertragers. Het gebruik van deze materialen kan leiden tot ophoping van gif in menselijk en dierlijk vet. Arbeiders die de elektronica maken of recycleren, lopen het grootste risico. Vaak gebeurt dit in ontwikkelingslanden.

Reactie Nintendo
Spelcomputerfabrikant Nintendo laat in een reactie weten dat het voldoet aan alle relevante regelgeving voor het vermijden van gevaarlijke stoffen en het recycleren van materialen. Een meer gedetailleerde reactie is volgens het concern onmogelijk, omdat Greenpeace de gronden en de methoden van onderzoek niet bekend heeft gemaakt. (belga/bf)

http://www.greenpeace.org/international/clashoftheconsoles/ = internetfilmpje hier te zien

Hardcorehoolie
PS3 Hero

Xbox 360

« Antwoord #1 Gepost op: December 24, 2007, 03:33:58 »

Fuck Off Greenpeace.... Laat de gamers lekker met rust en laat je zelf maar weer lekker oppakken op een boot ofzo.
Lunatic
PS3 Addict

PS3 Ownage!!

« Antwoord #2 Gepost op: December 24, 2007, 03:49:01 »

ik vind het wel terecht dat hun potest maken...
want een schonere milieu komt er alleen wanneer er mensen reageren op ongezonde dingen
Gilles-BE
PS3 Lord

Owned!

« Antwoord #3 Gepost op: December 24, 2007, 06:10:17 »

Ja inderdaad ik vind dat we toch een beetje moeten opletten met het milieu
dus ik heb dat mailtje verzonden naar sony ik hoop dat we wel iets doen tegen het milieu ik wil liever wat langer leven dan niet langer leven wat normaal is
djamez
PS3 Boss

Aantal schouderklopjes: 1

« Antwoord #4 Gepost op: December 28, 2007, 06:01:23 »

ik werk in de electronica, en als ze het voor het milieu doen zijn ze er toch niet goed bij hoor.. nog maar over solderen alleen gesproken, loodhoudend word verboden wegens giftige stoffen, dus moeten we nu zoveel mogelijk loodvrij solderen ( met vervangstoffen) maar dit moet op hogere temperatuur gebeuren wat dus wil zeggen dat we meer moeten stoken.. is dus ook slecht voor de natuur..

natuurlijk vind ik het wel een goed ding voor ons omdat we anders de hele dag met schadelijke stoffen zoals lood en dergelijke te maken krijgen.. Maar om nu te zeggen dat het voor gebruikers zo schadelijk is, daar heb ik toch grote twijfels bij.. en om het over die brandvertragers te hebben, die schadelijke brandvertragers ( voor deze hebben ze oook al een vervangmiddel) mogen nergens nog gebruikt worden, dus ik denk toch wel dat sony enzo zich daaraan houden, want dat zijn hoge boetes.. en bepaalde dingen kunnen gewoon niet zonder bepaalde producten gemaakt worden, tenzij jullie liever een ps kopen die na een jaar al stuk gaat.. want die vervangproducten zijn belange niet zo goed als de vroegere.. ( niet dat ik de vroegere producten aanmoedig, integendeel)
« Laatste verandering: December 28, 2007, 06:06:03 door djamez » Gelogd
Lunatic
PS3 Addict

PS3 Ownage!!

« Antwoord #5 Gepost op: December 30, 2007, 06:38:25 »

je zult vast helijk hebben..
ik heb er weinig verstand van
het enigste wat ik vind is dat we aan het mileu en de toekomst moeten denken
Touch Of Insanity
Tis Toch Focking Niet Normaal!
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 1

Dikke LuL! Drie Bier!

« Antwoord #6 Gepost op: December 30, 2007, 07:02:35 »

Fuck Off Greenpeace.... Laat de gamers lekker met rust en laat je zelf maar weer lekker oppakken op een boot ofzo.

vind beetje een kinderachtige reactie en een erg onverstandig antwoord..

iedereen weet dat het milieu naar de klote is... waarom er dan geen rekening meet te houden?

TV: Sony Bravia 32S2800K HD 83 cm
Games: Assasins Creed, Call Of Duty, GTA IV, Gran Turismo 5 Prologue, Harry Potter, Motorstorm, Oblivion, RainbowSIX en Warhawk
PSN: TouchOfInsanity
Axe: Shock, Africa, Dark Temptation And Vice

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: "Spelcomputers bevatten te veel giftige stoffen" « vorige volgende »
Ga naar: