Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 24, 2012, 07:33:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 help (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Het grote home cinema vragen topic 0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28 E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Het grote home cinema vragen topic  (gelezen 20254 keer)
Du-Zoon
PS3 Lite Gamer
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Antwoord #45 Gepost op: Mei 10, 2008, 04:52:14 »

wij hubbe hier thuis een stereo staan die je dan ook als home cinema set kan gebruiken door op het knopje aux/dvd te drukken. je doet de scart kabel van de stereo in de tv en dan doet ie ut, maar als ik dan van tv kanaal naar het playstation kanaal ga hoor ik gewoon nog het geluid van het tv kanaal.
geen idee hoe ik dat moet veranderen heb gehoor dat je daar een speciale kabel voor nodig hebt maar welke is dat dan en hoe moet ik die daan aansluiten en waar is ie te koop??

alvast bedankt

KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168
Geslacht: Man

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #46 Gepost op: Mei 11, 2008, 12:39:13 »

Gezien de kabels is het geen home cinema maar gewoon stereo. Om geluid van je PS3 naar je stereo te krijgen plug je de rode en witte tulpstekkers (van de bijgeleverde PS3 kabel) in je stereo. Daarna even in de instellingen van je PS3 veranderen dat je geluid op die manier loopt.

BlueFiRe
PS3 Boss

aka keith95

« Antwoord #47 Gepost op: Mei 11, 2008, 08:40:08 »

kan ik me home cinema aansluiten op mn ps3, is het dan beter geluid dan als je het aansluit op je tv? ik heb nog een sd Tv en hij heeft nu geen surround op, dus als ik het zou aansluiten op ps3 heb ik het dan misschien wel?

Flauw, sigs mogen niet meer op dit forum. Angry
Du-Zoon
PS3 Lite Gamer
*

« Antwoord #48 Gepost op: Mei 11, 2008, 09:41:10 »

maar ik heb geluid en beeld via de hdmi kabel en dus geen tulp stekkerss??
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #49 Gepost op: Mei 12, 2008, 01:21:58 »

kan ik me home cinema aansluiten op mn ps3, is het dan beter geluid dan als je het aansluit op je tv? ik heb nog een sd Tv en hij heeft nu geen surround op, dus als ik het zou aansluiten op ps3 heb ik het dan misschien wel?

Als je home cinema set een HDMI of optical aansluiting heeft kan je de PS3 er op aansluiten. Geluid is dan veel beter aangezien de games net als films "bioscoop" geluid aan boord hebben.

maar ik heb geluid en beeld via de hdmi kabel en dus geen tulp stekkerss??

Bij je PS3 is bijgeleverd de standaard audio/video kabel. Plug deze ook in je PS3 en plug dan de rode en witte tulpstekker in je stereo. Verander je geluidsuitvoer in je PS3 en klaar.
« Laatste verandering: Mei 12, 2008, 01:24:03 door KingOfPop » Gelogd

BlueFiRe
PS3 Boss

aka keith95

« Antwoord #50 Gepost op: Mei 12, 2008, 08:59:03 »

Als je home cinema set een HDMI of optical aansluiting heeft kan je de PS3 er op aansluiten. Geluid is dan veel beter aangezien de games net als films "bioscoop" geluid aan boord hebben.

er zitten 3 kabels aan, een zwarte, een groene en een oranje

Flauw, sigs mogen niet meer op dit forum. Angry
Du-Zoon
PS3 Lite Gamer
*

« Antwoord #51 Gepost op: Mei 12, 2008, 09:30:40 »

gelukt bedankt!!
DraZ
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 60

PSN: DraZziE

« Antwoord #52 Gepost op: Mei 12, 2008, 04:26:17 »

Ik heb een vraag over mijn reciever. Tis natuurlijk een longshot dat iemand het hier weet, maar ik probeer het maar.

Ik heb een Harman/Kardon AVR247
Nu heeft deze reciever 2 optische poorten. In poort 1 heb ik mijn TV zitten, in poort 2 heb ik mijn ps3 geduwd.
Mijn probleem is: Ik krijg de reciever niet op optisch 2 gezet???

Tuurlijk, het geluid van mijn ps3 gaat via een HDMI1.3 kabel naar de tv (=geen verlies) en van de tv optisch (= geen verlies) naar de reciever. Maar toch zou ik hem graag rechtstreeks hebben.

Heeft iemand hier verstand van???

Platinum: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #53 Gepost op: Mei 12, 2008, 05:45:08 »

Optisch 2 moet in jouw geval corresponderen met optisch 1. Maar je hebt nog een optische ingang op je receiver en die zit op de voorkant. Dus je kan die gebruiken.

P.s. Leuke versterker.
« Laatste verandering: Mei 12, 2008, 05:48:08 door KingOfPop » Gelogd

Dub23
PS3 Newbie
*

ŽDef Jam Icon.The G@me.

« Antwoord #54 Gepost op: Mei 12, 2008, 06:56:16 »

Heb een STR-DE695 Versterker van Sony,Digital sound & video.
Mogelijk aan te sluiten t/m 6.1.Prologic/prologic2/5.1 digital-Dts.

Mega setje.

Played-Com64-Atari-Sega-Nes-Snes-Gameboy-Ps1-Ps2-Ps3-Gamecube-Wii-Ds-Psp-Xbox360.
DraZ
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 60

PSN: DraZziE

« Antwoord #55 Gepost op: Mei 12, 2008, 08:31:46 »

@ kingofPop

hey man, hoe wist je dat ik er ook 1 op de voorkant had zitten Smiley, dat wist ik zelf niet eens :$

Maar hoe bedoel je dat optisch 1 moet corresonderen met 2? ik kan deze dus niet afzonderlijn gebruiken?
Het nadeel van optisch 3 (de voorkant) gebruiken vind ik dat die kabel dan aan de voorkant zit, dat vind ik niet zo mooi uitzien :$

Heb je nog advies over wat ik t best met mijn HDMI poorten kan doen? Zou jij een HDMI kabel kopen of een optische kabel als je kan kiezen? De ps3 kan geen HDMI 1.1 kabel aan dus dan zou t metteen weer een stuk duurder worden??? Laatste vraag, weet jij of die HDMI poorten in-en-uitgangen zijn? of zijn dat alleen ingangen?? Kan mijn reciever ook beeld sturen?

Sorry voor de vele vragen, ik heb het boekje helemaal doorgelezen maar kwam er nog niet zoveel wijs uit. Kheb nu wel alles werkend, op de optisch 2 na.

heel erg bedankt voor je hulp!

Platinum: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #56 Gepost op: Mei 12, 2008, 08:57:01 »

@ kingofPop

hey man, hoe wist je dat ik er ook 1 op de voorkant had zitten Smiley, dat wist ik zelf niet eens :$

Staat in je handleiding.

1 van je optische ingangen moet corresponderen met je uitgang. Dit is te veranderen aangezien je een digitale ingang kan toewijzen aan een bron. Dit kan je doen in de set-up van je receiver Dan kan je denk ik ook optical 2 gebruiken. Bladzijde 22 van je handleiding.

Deed je PS3 het via optisch 3 al wel nu?

HDMI zijn in en uitgangen maar in jouw geval zou ik voor optisch kiezen aangezien je receiver de geluidsporen waarvoor HDMI is vereist niet ondersteund.

antraxX
PS3 Master

Aantal schouderklopjes: 1

Set Yourself Free

« Antwoord #57 Gepost op: Mei 20, 2008, 04:47:51 »

ik zou er ook graag eentje kopen, welke zou het beste zijn volgens jullie? de bedoeling is dus voor de ps3 en tv. Ik wil er zo 2 draadloos (met zo een paal aan) dat ik die naast de zetel kan zetten Wink en die toch niet zo duur zijn.

Playstation 3 60GB: Oblivion, Virtua tennis 3, Ressistance Fall Of Men, Fifa08, Warhawk, call of duty 4, Gran turismo 5 Prologue, GTA IV, Call of Duty 3, Assasin Creed & Battlefield: Bad Company.

LCD-TV Samsung LE32S81
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #58 Gepost op: Mei 20, 2008, 04:57:11 »

Daardloos vind ik vaak qua geluid slecht tot erg slecht.

antraxX
PS3 Master

Aantal schouderklopjes: 1

Set Yourself Free

« Antwoord #59 Gepost op: Mei 20, 2008, 06:38:37 »

ma het probleem is, dat mijn zetel in het midden van de kamer staat en zo een draad lopen in het midden van de kamer zie ik niet echt zitten...

Playstation 3 60GB: Oblivion, Virtua tennis 3, Ressistance Fall Of Men, Fifa08, Warhawk, call of duty 4, Gran turismo 5 Prologue, GTA IV, Call of Duty 3, Assasin Creed & Battlefield: Bad Company.

LCD-TV Samsung LE32S81

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28 E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 help (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Het grote home cinema vragen topic « vorige volgende »
Ga naar: