Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 24, 2012, 08:15:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Hoe MKV files af te spelen op PS3 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Hoe MKV files af te spelen op PS3  (gelezen 56911 keer)
KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168
Geslacht: Man

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #15 Gepost op: November 11, 2008, 08:38:24 »

als je een router hebt,moet je op je pc de  map gebruikers,map openbaar delen met je PS3 en dan je mkv bestanden in de map openbare video's copieren,dan op je PS3 de media server laten zoeken bij het tabblad video in je xmb,wachten totdat hij er 1 gevonden heeft nml je pc dan naam van je mkv bestand zoeken en met driehoekje copieren naar je PS3

MKV werkt niet op PS3.

micware
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Antwoord #16 Gepost op: December 13, 2008, 10:46:51 »

Hi,
Ik zie hier een hele hoop dingen door elkaar staan waar door ik door de bomen het bos niet meer kan zien :-), Misschien ook al ergens anders op dit forum behandeld maar ik soms het nog maar eens op

We hebben codecs

bv voor beeld:  mpeg2 en 1, H264, xvid en Dvix , enz.
bv voor geluid: mp3, pcm, wav,DTS, AC3, ACC  en ga zo maar door

Dan hebben we ook nog containers (bakken waar je iets in kan gooien  Wink )

Bijvoorbeeld:  AVI, VOB, MKV,m2TS, MP4

Containers kunnen Beeld , geluid en ondertiteling bevatten in een van de  bovengenoemde codecs

Een MKV bestand kan dus het beeld in H264 hebben en het geluid in AC3 (Dolby 5.1)

Het kan zijn dat BV een playstation 3 wel H264 en AC3 ondersteund maar niet in een MKV container
Het kan zijn dat de codecs in deze container uitgepakt moet worden en op nieuw ingepakt moet worden in bv een MP4 of vob container om deze af te kunnen spelen op een PS3

Het omzetten van de ene container naar de andere noemen we Remux-en (uitpakken en weer inpakken)

Remux-en, niet te verwaren met converteren

Remux-en gaat relatief snel in vergelijking met converteren, simpel gezegd moet bij het converteren elk frame(beeld 24 p/s of meer) omgezet worden naar een ander formaat, wat veel tijd en rekenwerk kost.

Dan kan het ook nog zo zijn dat sommige codecs en of containers alleen rechtstreeks van af een dvd of blueRay disc of HD van de PS3 zijn af te spelen en andere ge-streamed kunnen worden van af een PC (streaming -> bestanden op de harde schijf van de pc, die vervolgens via het thuis netwerk op de PS3 zijn af te spelen), Hier is een router en een pc en wat kabels voor nodig, internet is hier niet voor nodig.

Programma’s voor het Remux-en van MKV bestanden zijn
GOTSent of mkv2vob

Om uit te vinden welke codecs er in een container zitten kun je GSpot270a of nieuwer gebruiken

Als je bestanden hebt met DTS geluid werkt dit alleen als je hier AVCHD formaat van maakt en deze  brand als een UDF 2.5 fysieke partitie, Kun je bv doen met Nero Burning rom software

Voor het Streamenvan bijvoorbeeld VOB, MP4, MP3, JPG naar de PS3 kun je het volgende gebruiken
TVersity, TWonkyMedia, Mediaplayer, ( als je Firewall op de pc hebt staan (in de router is niet belangrijk) moet deze wel ingesteld zijn zodat deze programma’s doorgelaten worden)

Deze uitleg is zeker niet compleet, er kunnen fouten in zitten, maar dit is waar het grofweg op neer komt

Geen garanties Smiley lol, en de software (FirmWare) van de PS3 veranderd ook constant 

Ik hoop dat dit voor beginnelingen (newbies) wat meer duidelijkheid schep
« Laatste verandering: December 13, 2008, 10:51:17 door micware » Gelogd
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #17 Gepost op: December 13, 2008, 11:49:02 »

Mooie binnenkomer. Welkom op dit forum!

HHC-bossie
Global Moderator
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 63

Allles is voor Bossie

« Antwoord #18 Gepost op: December 14, 2008, 06:18:29 »

Welkom en bedankt voor de uitleg!!

29-06-2007 tot 10-09-2010 ps3 60 gb † R.I.P.
r-prosecutor
PS3 Newbie
*

« Antwoord #19 Gepost op: December 19, 2008, 06:01:55 »

MKV bestanden afspelen met PS3 Mediaserver (freeware :-)). speelt alles af tot en met img bestanden aan toe!
Is zelfs beter dan TVersaty!
succes.........
Quent
PS3 Newbie
*

« Antwoord #20 Gepost op: December 19, 2008, 10:11:33 »

Hallo,

Ik heb een een film met een. mkv inclusief ondertitel met behulp van mkv2vob omgezet naar een .m2ts extensie om deze op mijn ps3 af te spelen. Het speelt af en toont de ondertitel.

Ik vind de grootte van de ondertitel te klein. Mijn vraag is hoe kan je de grootte van de ondertitel aanpassen?
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #21 Gepost op: December 19, 2008, 12:49:23 »

Probeer eens MK4 te streamen naar je PS3 met het onderstaande programma. Uitleg staat erbij.

http://www.ps3forum.nl/index.php/topic,3740.msg79587/boardseen.html#new

DraZ
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 60

PSN: DraZziE

« Antwoord #22 Gepost op: December 19, 2008, 06:53:42 »

Hey micware!!!!

Hardstikke bedankt voor je zeer uitgebreide en duidelijke uitleg!! tnx o00

Platinum: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim
ASH_MAN
PS3 Newbie
*

« Antwoord #23 Gepost op: Februari 16, 2009, 06:32:01 »

Ik zelf met  het prog mkvtovob succes vol een mkv omgezet dit duurt ongeveer
15 min soms sneller deze remux het bestand en blijft net zo groot als dat hij was en heeft geen beeld kwaliteit verlies mijn ps3 staat met de media server wmp 11 en dit werkt uitstekend perfect beeld niks mis mee

Omzetten van de extentie MKV naar MPEG werkt niet, al geprobeerd.. ik weet niet hoe de persoon daarbij komt die dat heeft verteld maar daar klopt geen hol van. Of bedoelt hij het omzetten van de MKV file met een programma naar MPEG formaat, zoja, dan heeft hij dat niet zo vermeld, echter... dit is natuurlijk onzin, want daarmee gaat je HD kwaliteit zwaar verloren.

Dus inderdaad, heeft er nu al iemand een oplossing voor dit fenomeen?

Pagina's: 1 [2] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Hoe MKV files af te spelen op PS3 « vorige volgende »
Ga naar: