Hi,
Ik zie hier een hele hoop dingen door elkaar staan waar door ik door de bomen het bos niet meer kan zien :-), Misschien ook al ergens anders op dit forum behandeld maar ik soms het nog maar eens op
We hebben
codecsbv voor
beeld: mpeg2 en 1, H264, xvid en Dvix , enz.
bv voor
geluid: mp3, pcm, wav,DTS, AC3, ACC en ga zo maar door
Dan hebben we ook nog
containers (bakken waar je iets in kan gooien

)
Bijvoorbeeld: AVI, VOB, MKV,m2TS, MP4
Containers kunnen Beeld , geluid en ondertiteling bevatten in een van de bovengenoemde codecs
Een MKV bestand kan dus het beeld in H264 hebben en het geluid in AC3 (Dolby 5.1)
Het kan zijn dat BV een playstation 3 wel H264 en AC3 ondersteund maar niet in een MKV container
Het kan zijn dat de codecs in deze container uitgepakt moet worden en op nieuw ingepakt moet worden in bv een MP4 of vob container om deze af te kunnen spelen op een PS3
Het
omzetten van de ene container naar de andere noemen we
Remux-en (uitpakken en weer inpakken)
Remux-en, niet te verwaren met converteren
Remux-en gaat relatief snel in vergelijking met converteren, simpel gezegd moet bij het converteren elk frame(beeld 24 p/s of meer) omgezet worden naar een ander formaat, wat veel tijd en rekenwerk kost.
Dan kan het ook nog zo zijn dat sommige codecs en of containers alleen
rechtstreeks van af een dvd of blueRay disc of HD van de PS3 zijn af te spelen
en andere ge-streamed kunnen worden van af een PC (streaming -> bestanden op de harde schijf van de pc, die vervolgens via het thuis netwerk op de PS3 zijn af te spelen), Hier is een router en een pc en wat kabels voor nodig, internet is hier niet voor nodig.
Programmas voor het Remux-en van MKV bestanden zijn
GOTSent of
mkv2vob Om uit te vinden
welke codecs er in een container zitten kun je
GSpot270a of nieuwer gebruiken
Als je bestanden hebt met
DTS geluid werkt dit alleen als je hier
AVCHD formaat van maakt en deze brand als een UDF 2.5 fysieke partitie, Kun je bv doen met Nero Burning rom software
Voor het Streamenvan bijvoorbeeld VOB, MP4, MP3, JPG naar de PS3 kun je het volgende gebruiken
TVersity,
TWonkyMedia,
Mediaplayer, ( als je Firewall op de pc hebt staan (in de router is niet belangrijk) moet deze wel ingesteld zijn zodat deze programmas doorgelaten worden)
Deze uitleg is zeker niet compleet, er kunnen fouten in zitten, maar dit is waar het grofweg op neer komt
Geen garanties

lol, en de software (FirmWare) van de PS3 veranderd ook constant
Ik hoop dat dit voor beginnelingen (newbies) wat meer duidelijkheid schep