Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 24, 2012, 09:06:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Ps3 als media center 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Ps3 als media center  (gelezen 5035 keer)
blackneon
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Gepost op: Juli 15, 2008, 09:26:41 »

Hallo ps3 fanaten,

Ik overweeg al een tijdje de aankoop van een ps3. De voornaamste reden hiervoor is vanwege Media Center eigenschappen (mijn oude xbox is aan vervanging toe). Maar ik wil graag weten wat de ervaringen zijn van mensen die hun ps3 ook als Media center gebruiken.

Ik heb gelezen over twee interessante manieren om media te bekijken op de ps3:

De eerste is via streaming. Wat ik daarvan begrijp is dat je de media eigenlijks afspeelt op je pc en het resulterende plaatje en geluid naar je ps3 wordt gestuurd. Het voordeel hiervan zou zijn dat je alle formaten kunt afspelen die je pc ondersteund en waar je dus je codecs voor hebt geinstalleerd. Begrijp ik dit goed? Wat zijn de ervaringen hiermee? Hoe is de support van bestandformaten zoals mkv en hoge resolutie H264 content? En kan ik gewoon vanuit mijn huiskamer met een ps3 controller als afstandsbediening gebruiken met alle functies die je op een gewone dvd speler ook hebt of moet ik steeds naar mijn pc lopen om een andere film op te zetten? En hoe is de ondersteuning van losse ondertitels en/of avisynth scripts?

De tweede methode zou zijn Linux erop te installeren. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Hoe is de support en performance van zwaardere en exotische bestandsformaten. Kan ik deze gewoon op afstand bedienen of moet dit via een keyboard en muis? Kan ik de ps3 nog als gameconsole gebruiken wanneer er linux op staat (via een soort dualboot)?

Ik heb altijd mijn xbox gebruikt voor dit soort doeleinden maar de laatste tijd zie je steeds meer in zwaar H264 formaat en daar heeft de box problemen mee. Eigenlijk is de ps3 de enige kandidaad voor vervanging van de box vanwege de blue ray speler en de processorkracht (en is het verder natuurlijk een vette console Wink ) Maar als de media capaciteiten nog te wensen overlaten dan wacht ik nog even met de aanschaf. Ik heb ook geen zin om eerst mijn media om te moeten zetten naar een ander formaat.

Verder heb ik nog een vraag over het verschil van de ps3's in verschillende prijsklasses. Ik begrijp dat de duurdere bv. meer usb poorten ed. heeft. Is dit uitbreidbaar of zit je hier gewoon aan vast wanneer je de goedkopere neemt?

Als er mensen zijn die hun ervaringen hierover kunnen delen zou ik daar erg blij mee zijn. Alvast bedankt!

« Laatste verandering: Juli 15, 2008, 09:50:23 door blackneon » Gelogd

CrizCroz
PS3 Lord

Aantal schouderklopjes: 1
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 15, 2008, 09:55:46 »

er is geen verschil in prijsklasse voor de ps3
de is maar een soort ps3 en dat is de ps3 40gb..
de oude 60gb word niet meer verkocht
KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 15, 2008, 07:20:45 »

Ik stream zelf met de PS3 via WMP11. Het is dan NIET zo dat alles wat je PC ondersteund door de PS3 wordt afgespeelt. De PC is alleen een doorgeefluik van data en de PS3 gebruikt zijn eigen codecs.

MKV en losse ondertitel bestanden worden (nog) niet ondersteund.

Je kan alle DVD/stream functies gewoon bedienen met je draadloze afstandsbediening.

Het is even goed instellen van je netwerk. Met name de firewall, maar is dit éénmaal gedaan dan werkt het vlekkeloos. Ik heb zelf nooit uitval van de media server.

blackneon
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 16, 2008, 08:29:40 »

Aha.. Voor het streaming hoef ik dus nog geen ps3 te kopen; dan wacht ik liever tot de prijs mischien wat omlaag gaat en de support wat ruimer is.

Tenzij Linux wel de nodige support biedt. Maar daar hebben er hier weinig mensen ervaring mee denk ik...? Klopt het trouwens dat de ps3 al support aanwezig is voor het installeren van een alternatief OS en dat je daarvoor je garantie niet hoeft op te geven? Dit heb ik wel gelezen...
KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 17, 2008, 08:28:12 »

Dat klopt helemaal. In het menu van de PS3 zit een functie voor het installeren van een andere OS. Je maakt dan gebruik van de Yellowdog versie van Linux. De mogelijkheden voor het streamen zijn dan groter aangezien je alles kan afspelen wat op Linux Yellowdog werkt. Je garantie hou je gewoon net als bij het verwisselen van de HDD.

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Ps3 als media center « vorige volgende »
Ga naar: