Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 24, 2012, 09:46:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | Hardware, software & design | Algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Geluid van PS3 Via geluidskaart( spdif) naar interne geluidskaart 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Geluid van PS3 Via geluidskaart( spdif) naar interne geluidskaart  (gelezen 1087 keer)
larrezz
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Gepost op: Augustus 21, 2008, 06:14:33 »

Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Asus m2n-sli moederbord waar een goede geluidskaart inzit ( de C-media CM6501). Voordat ik dit moederbord gekocht heb, had ik een Geluidskaart in het moederbord zitten. De geluidskaart is: Club3d Theatron DD met Spdif in en out.
Nu had ik mijn PS3 dus eerst aangesloten op de Spdif in van de geluidskaart. Ook had ik de boxen op de geluidskaart aangesloten. Maar nu geeft hij een krakend/ doorlopend storend geluid. Zoiets als: GRRRRSSSHHHHHHHH. Dat dus de hele tijd. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, maar ik krijg hem maar niet goed aan de gang.
Dus dacht ik, weet je wat, ik sluit mijn surround set ( Logitech X540) aan op mijn interne geluidskaart, zodat hij dan misschien wel beter geluid geeft. Nu ontvangt hij het geluid wel van de PS3 ( te zien bij Windows Vista in het opneem menu bij geluiden). Ik zie namelijk steeds dat balkje groen worden.
Maar nu komt het geluid dus niet uit de speakers.
Is hier dan een speciaal programam voor nodig ofwat :S?

Ik heb Windows Vista Ultimate 64 bit geinstalleerd.
Moederbord: Asus m2n-sli
Geluidskaart: Club3d Theatron Dolby Digital
Surround set: Logitech X540
Moederbord geluidskaartchip: C-Media CM6501

Meer info is denk ik niet nodig, anders even om vragen;)

Alvast bedankt!
Gr
Lars

Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

Aantal schouderklopjes: 3
Geslacht: Man

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 21, 2008, 06:54:38 »

Ik ben niet bekend met de Theatron producten.
Maar er hoort software (en eventueel een soort suite) bij te zitten waarmee je alles kunt instellen ..

Via die software moet het mogelijk te zijn om aan te geven dat de SPDIF ingang als audiobron gezien moet worden en via de 3.5mm Stereoconnector moet worden afgespeeld.

Maar zoals gezegd, ik ben niet bekend met die producten en weet ook niet welke software(mogelijkheden) er zijn.
Ik weet wel dat het mogelijk moet zijn om je PS3 geluid via de SPDIF ingang af te spelen via je geluidskaart.

Must have games:
EyePet, Prototype, Street Fighter

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World
larrezz
PS3 Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 21, 2008, 09:14:23 »

Er zit ook software enzo bij. Ik heb nu ook alles ingesteld maarjah hij pakt hem gewoon niet.
Ik heb bij windows vista zelf ingesteld dat de input is via de geluidskaart, en de uitput via het moederbord. Maar het wil gewoon niet werken :S
ik ga nog wel even het een en ander proberen Wink
XJoost
PS3 Boss

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 21, 2008, 09:24:14 »

Je kunt niks met de optische uitgang???
larrezz
PS3 Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:17:26 »

Je kunt niks met de optische uitgang???

Hoe bedoel je dat?
Ik heb mijn speakers gewoon als 5.1 opstelling opgesteld Wink

Ik heb mijn speakers nu weer aangesloten op de geluidskaart, en de geluidschip van het moederbord uitgezet. Maar ik krijg nog steeds die storing erdoorheen :S
KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 21, 2008, 10:22:13 »

Heeft Club3D niks geinstalleerd in je configuratiescherm? Vaak kan je daar alles beheren van je in en uitgangen.

larrezz
PS3 Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 22, 2008, 04:33:26 »

Jah het heeft alleen het programma Xear3D geinstaleerd.
Daar kan ik wel instellen dat ik de Spdif als ingang wil hebben. Maar hij geeeft gewoon krakend geluid uit de speakers. Als ik dan de PS3 instel op Optisch uitgang. Dan doet hij het wel. Maar zogauw ik mijn ps3 uit zet, of naar een spel ga, begint het geluid weer te kraken.
dusja wat moet ik hier nou mee :S
Ik kan de ps3 wel als lijn ingang aansluiten, maar dan heb ik tog maar 2.0 geluid Sad?
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 24, 2008, 07:02:09 »

Zijn je aansluitpunten of is de kabel wel goed?

larrezz
PS3 Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 25, 2008, 10:05:54 »

Ik denk dat die wel goed zijn ja.
Ik vind het kabeltje zelf erg dun, maarja heb er dan ook nooit eerder eentje gezien.
Het kabeltje kreeg ik bij mijn geluidskaart erbij, dus die zou wel goed zijn.
Volgens mij zijn de aansluitpunten ook goed, aangezien als ik hem instel bij de ps3, dan geeft hij wel goed geluid. Maar zogauw je de ps3 uitzet, en weer aanzet, dan krijg je dat kraak geluid.
Als ik mijn pc opnieuw start, en de PS3 aan laat staan, dan is er niks aan de hand :S?
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 26, 2008, 01:26:47 »

Ik denk dat die wel goed zijn ja.
Ik vind het kabeltje zelf erg dun, maarja heb er dan ook nooit eerder eentje gezien.
Het kabeltje kreeg ik bij mijn geluidskaart erbij, dus die zou wel goed zijn.
Volgens mij zijn de aansluitpunten ook goed, aangezien als ik hem instel bij de ps3, dan geeft hij wel goed geluid. Maar zogauw je de ps3 uitzet, en weer aanzet, dan krijg je dat kraak geluid.
Als ik mijn pc opnieuw start, en de PS3 aan laat staan, dan is er niks aan de hand :S?

Welke bitrate staat je PS3 ingesteld?

larrezz
PS3 Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 26, 2008, 08:58:28 »

Welke bitrate staat je PS3 ingesteld?

44.8 khz en 48 khz d8 ik.
Ook heb ik hem ingesteld op 5.1

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | Hardware, software & design | Algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Geluid van PS3 Via geluidskaart( spdif) naar interne geluidskaart « vorige volgende »
Ga naar: