ATI all the way voor mij. Zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur, waarschijnlijk zullen darkfreak en ik het dan op dit gebied ook nooit met elkaar eens worden

Heb eigenlijk niks met Nvidia altijd Ati gehad en nooit problemen mee gehad. Je krijgt meer voor je geld dan bij Nvidia, met andere woorden prijs/kwaliteit verhouding is bij Ati beter.
Het geluid dat een kaart produceert komt van de koeler en niet van de kaart zelf, persoonlijk zou ik voor de Sapphire variant gaan ipv de Club3d variant maarja dat is persoonlijk. De 4870 is in ieder geval een van de beter keuzes die je kunt maken met jouw budget

Ja maar dan heb je het wel weer over en club3d kaart en persoonlijk vindt ik club3d kut
Ben zelf en nvidia man heb zelf 2*8800gt's in SLI en doen het tot nu toe super!!!
Vindt ATI niet zo denderend maar als ik moest kiezen tussen ATI en Cub3d kaarten dan koos ik toch wel voor de ATI kaart
Dit is een beetje een rare vergelijking. Je kan namelijk niet kiezen tussen ati en club3d. Ati en Nvidia maken de chipsets en verschillende 'uitgevers' brengen die kaarten op de markt met eigen coolers, sneller geclockte kaarten etc. Tussen die uitgevers kan je dan wel weer kiezen, ik heb persoonlijk het liefst Sapphire.
Club3d geeft ook kaarten uit met een Nvidia chipset. Verdere uitgevers: XFX, MSI, Sapphire, ASUS, Gigybyte