1. Ga naar de onderstaande site:
http://userxp.tripod.com/sub2divx.htm2. Download de volgende 3 bestanden Sub2Divx.zip, DivXmux, BMPtoxsub.
3. Pak alle 3 die .zip bestanden uit en zet de inhoud in dezelfde map. Dan zou je nu een mapje moeten hebben met deze inhoud:
4. Zorg dat je de film die je wilt gebruiken al in een mapje hebt staan met de gelijknamige ondertiteling, ik heb hier The Dark Knight al in een mapje gezet samen met de ondertitel. De Divx file die erbij staat dus zul je uiteindelijk krijgen als je deze tutorial afwerkt. Dat is een combinatie van de .avi en de .srt file:
5. Open nu Sub2Divx.exe en open de desgewenste .avi file, in mijn geval dus de .avi file in D:\Batman zoals je in de vorige stap zag.:
6. Als je alles goed hebt gedaan krijg je nu het onderstaande scherm, ikzelf moet altijd nog een beetje spelen met de verticale positie van de ondertiteling om hem goed te krijgen. Bij mij stond die standaard op 60 maar dat was te laag dus ik heb hem nu op 100:
7. Vervolgens klik je op Create Divx, dan verschijnt het onderstaande scherm en dat duurde in mijn geval 2 tot 5 minuten. Dan staat er dat je een willekeurige toets in moet drukken en vanaf dat moment staat het .Divx bestandje in dezelfde map als je .avi file.
8. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een Fat32 externe hdd/Usb-stick aan je pc koppelen. De .divx in bijvoorbeeld het mapje L:\Video zetten en dan kan je Ps3 hem perfect lezen. Zorg uiteraard wel dat je de goede .srt file hebt en dat die naadloos aansluit op de film. Er zijn namelijk altijd enkele releases van een film.
Op deze methode word er helemaal niet aan encoding gedaan wat dus betekend dat er geen kwaliteitsverlies is, vandaar ook dat het proces maar enkele minuten duurt. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel en dan zal ik het nog iets duidelijk uitleggen waar nodig is.