Ik heb een tutorial geschreven voor de mensen die nog geen draagbare ID hebben en ook niet weten hoe ze deze moeten bemachtigen. Hieronder wordt het een en ander uitgelegd.
Ga naar de website van playstation. Gebruik onderstaande link
http://nl.playstation.com/registration/
Klik vervolgens op de login (bovenin de bovenste balk). Geef hier je psn inloggegevens in. Dit zijn de gegevens die ook gebruikt om in te loggen op je ps3. Als je wachtwoord niet weet kan je deze ook via login opnieuw aanvragen maar dan moet je wel het antwoord op je geheime vraag weten.
Na het inloggen kies je voor mijn draagbare ID.

Hier kun je verschillende gegevens toevoegen aan je ID:
-Trofeegegevens weergeven (deze moet je aanvinken)
-Favoriet systeem (zal voor veel mensen de ps3 zijn)
-Favoriete game (kan je een game kiezen)
-Huidige stemming (kies maar raak)
-Favoriet thema (je moet hier je favoriete thema kiezen dit bepaald je uiterlijk van je ID)
Als je bovenstaand allemaal hebt ingevuld druk rechts onder op update.
Vervolgens ga je naar het bovenste gedeelte van deze website en kopieer (ctrl-c) je de bb-code.
Vervolgens ga je naar
www.ps3forum.nl dan kan je op verschillende manier bij je profielgevens komen.
Ik klik altijd aan de linkerkant profiel aanpassen aan. Dan selecteer je Forumprofielinformatie vervolgens pak (ctrl-v) je de zojuist gekopieerde link in het vakje achter handtekening en je heb je eigen draagbare ID onder je naam staan op het forum.

Veder kan je bij ID nog 1 ding meer aanpassen standaard wordt er eu.playstation.com op je ID weergeven dit kan je ook veranderen. Ik weet niet of dit ook via de website van playsation kan. Maar ik heb het via de ps3 gedaan. Je gaat naar kopje PSN network vervolgens klik je op account beheer (ligt eraan welke taal je hebt ingesteld) dan accountgegevens, vervolgens klik je profiel aan. Hier kun je verschillende gegevens invullen, waaronder informatie over mij, hier kan je een eigen tekst opgeven deze wordt ook weer gegeven op je draagbare ID.
Ik hoop dat deze tutorial een beetje duidelijk is. Als er nog vragen of aanvullingen zijn schroom je niet en stuur mij een p.m.
LET OP!!! Je draagbare id wordt tot op heden nog niet automatisch geüpdate dit wil zeggen dat als je nieuwe trophies gehaald hebt, je iedere keer bij de playstation website je id moet op updaten door middel van de update knop rechtsonder. De link hoef je niet iedere keer opnieuw te kopiëren en te plakken. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog aangepast.
Edit. vanaf 18 september 2009 worden de tophies voortaan automatisch geupdate als je inlogd op hun site, je hoeft niet meer op update te drukken. (ik dacht eerst dat het helemaal automatisch ging, maar dat is niet zo)