Deze guide helpt je om de platina trophy van SEGA MEGA DRIVE™ Ultimate Collection te behalen. Bepaalde trophy's kunnen makkelijker worden behaald met cheats. Beschrijving van deze cheats worden opgeschreven met de buttons van de MEGA DRIVE™ en niet die van de PlayStation 3.Platinuminary
Earn all other trophies for MEGA DRIVE collectionVanzelfsprekend, deze trophy wordt vrijgespeeld zodra alle andere trophy's zijn behaald.
Get Rich
Alex Kidd: Get 1,000 in currencyMuntstukjes kun je verzamelen door kisten open te breken en vijanden te verslaan. Kisten en vijanden komen terug zodra je dood gaat. Op deze manier kun je makkelijk 1000 muntstukjes verzamelen in het eerste level.
Don't Die
Alien Storm: Reach Mission 3 without losing a lifeMakkelijker gezegd dan gedaan. Om het zo makkelijk mogelijk te maken zet je de moeilijkheidsgraad op Easy en start je met maximaal aantal energie. Gebruik een personage waar je goed mee overweg kan en spaar al je energie om te gebruiken bij de baas in level 2.
Enter the Beast
Altered Beast: Get 100,000 pts or higher before the end of the first levelIk heb een paar vrienden die deze trophy maar niet konden halen omdat ze telkens te weinig punten hadden. Ik geef ze een tip en ze hebben hem meteen. Als jij het level haalt terwijl je nog een mens bent haal je inderdaad niet genoeg punten... Als wolf daarintegen haal je wel genoeg. Om wolf te worden moet je elke blauwe wolf vermoorden die je tegen komt en ieder zijn special oppakken, nadat je drie van die specials hebt verander je in een wolf. Wanneer je het level nu haalt heb je meer dan 100,000 punten!
Stealing Poitns
Bonanza Brothers: Reach 40,000 points on the first levelDe dief uithangen, altijd leuk! Wanneer het spel start en je controle hebt over de dief, loop je naar rechts. Niet de trap op, maar verder over de eerste etage. Je komt een agent tegen die achter de deur staat te bewaken. Sla de deur tegen de agent aan om punten te verdienen. Blijf de deur open slaan totdat je de 40,000 punten bereikt.
Easy as Pie
Columns: Get 20,000 points only on Easy ModeEen soort Tetris... Ik zou ook nooit gaan begrijpen wat er nou leuk is aan games als deze, maar goed, je hebt er toch mee te maken he? Dit is een trophy die je heel makkelijk kunt halen of waar je een uur of langer aan zit te werken. Het ligt er net aan of je goed bent in games als deze. Ik zelf ben er langer dan een uur mee bezig geweest, ik ben zo iemand die hier dus helemaal niks van kan. Als eerst ga je naar ''Options'' toe en zet je de moeilijkheidsgraad op ''Easiest''. Daarna start je de Arcade Mode en selecteer je Easy zoals beschreven in de beschrijving van de trophy. Je moet dus 20,000 punten halen en ik kan je in het begin al voorzien van 10,000 punten! Je begint als eerst in de linkse of rechtse hoek een verticale toren op te bouwen, totdat je niet meer stenen kunt plaatsen. Zorg er ondertussen voor dat je een speelvlak overhoud en dat je ze niet allemaal in beslag neemt! Na een klein poosje komt de ''magicjewel'' tevoorschijn. Plaats deze op het lege vlakje die je niet gebruikt hebt. Je krijgt nu een bonus van 10,000 punten, een mooi beginnetje als je 20,000 punten moet halen! Nu moet je zelf nog aan 10,000 punten zien te komen. Als je gewoon goed oplet en gebruik maakt van Savetates, moet je deze trophy kunnen halen!
Hardly a Hero
Comix Zone: Complete first episodeEr zijn twee manieren om deze trophy te behalen. Je hebt mensen die niks willen doen voor wat ze willen hebben... Je hebt ook mensen die de game gewoon gaan spelen en doorgaan totdat ze de trophy hebben behaald. Voor de tweede groep mensen spreekt het voorzich wat ze moeten doen. Voor de eerste groep mensen heb ik de cheat hier geplaatst: Ga naar de ''jukebox'' en speel de nummers: 14, 15, 18, 5, 13, 1, 3, 18, 15, 6 af met de C toets. Ter bevestiging hoor je een stem die ''Oh yeah!'' roept. Selecteer nummer 3, ga terug naar het startmenu en begin het spel. Trophy behaald!
Get ahead
Decap Attack: Collect 5 Bonus CoinsJe eigen hersenen uit je hoofd schieten! Dat is echt origineel! De munten die je moet verzamelen zitten in de grijzen beeldjes, maar lang niet in elke. Als je even goed zoekt heb je 5 van die muntjes voor de eerste baas. Wees wel voorzichtig! Je kunt nogal hard rennen en dat kan wel eens problemen opleveren!
Communication is Key
Ecco The Dolphin: Talk to another dolphinHoe kun je een trophy als deze verzinnen? Het enige wat je hoeft te doen is praten met een andere dolfijn en je hebt een trophy!
Taste Like Tuna
Ecco: Tides Of Time: Eat 200 fishZeker niet moeilijk, maar een saai werkje! Wanneer je de dolfijn kunt besturen moet je 200 visjes opeten... Dit kan van 5 tot 15 minuten duren. Veel succes, en zet ondertussen maar een muziekje op want de muziek die je standaard hoort is VRE-SE-LIJK!
Suit Up
E-SWAT: Obtain the Combat Suit (Complete Mission 2)We gaan politie spelen... Als je deze game nog nooit hebt gespeeld, kan het vrij irritant zijn. Je moet bij deze game de controls goed doorhebben en weten wanneer je wat moet doen. Degene die al eerder kennis hebben gemaakt met de game, weten wat ze te doen staat. Als je de game nog nooit gedaan hebt, is het aangeraden om het maximaal aantal levens in te schakelen. Je moet vooral geen haast hebben, je moet vijandelijke aanvallen goed kunnen ontwijken!
Don't Get Lost
Fatal Labyrinth: Progress to the fifth level of the labyrinthRonddwalen in een doolhof is niet mijn ding... Ik was met deze trophy gelukkig ook snel klaar! Het is je sowieso aangeraden om wapens, voedsel etc. op te pakken, dit helpt je om te overleven. Het is ook aangeraden om na elke trap die je opgaat een savestate te maken! Je kunt snel verdwaald raken en dood gaan, en dat is niet waar je op zit te wachten...
Getting Chicks
Flicky: Collect 80,000 PointsKippetjes verzamelen... Irritant, makkelijk, leuk, iedereen die ik ken zegt wat anders. Ik vind het spel wel leuk voor eens een keertje, niet te vaak... Je moet de kippetjes verzamelen en naar de uitgang brengen, op een gegeven moment haal je de 80,000 punten. Een goede boost zijn de bonus levels! Als je hier alle kippetjes in je netje vangt krijg je veel extra punten!
Garden Gnomes
Golden Axe: Collect 20 magic power-upsHeb je die blauwe mannetjes gezien? Die toverdrankjes laten vallen? Die moet je hebben! Een keer aanvallen is niet genoeg! Blijf ze aanvallen totdat ze doodsbang weg rennen! MWUHAHAHAHAHA! Sorry, ik had even een kwaadaardige bui... Wat ik dus zei, de blauwe mannetjes laten toverdrankjes vallen wanneer je ze aanvalt. Wees zeker dat je ze aanvalt totdat ze geen potjes meer laten vallen, ik was een beetje pissig toen ik door kreeg dat ze meerdere laten vallen! Let daar dus op!
Tower Up
Golden Axe II: Complete Tower LevelDe toren is het derde level in de game. Start de game en sla je een weg naar level 4 toe.
Saved By Magic
Golden Axe III: Use magic 10 times.Een erg makkelijke gouden trophy. Verzamel magiepotjes en elke keer dat je er eentje hebt gebruik je hem.
TGIF
Kidd Chameleon: Collect the Maniaxe.Deze trophy behaal je door gewoon de game te spelen. De upgrade Maniaxe vind je in het vijfde level. In het tweede level kun je tegen een probleem aan lopen. Je valt hier in een put, aan het einde van deze put loopt het dood en kun je nergens meer heen (op het eerste gezicht). Maar je moet gewoon de button omhoog voor een paar seconde ingedrukt houden en je bent eruit.
Twinkle Twinkle
Ristar: Collect 5 Yellow Stars.Gele sterren voorzien je van levens. Deze sterren zijn verspreid over het hele spel en zitten verstopt in kisten. Maar ik heb een gemeen maniertje gevonden waardoor je in het eerste level al 5 van die dingen kunt hebben. Bij de eerste baas (slang die uit gaten komt)is er op de bovenste, ja hoe noem je het, we maken er een boomstam van, een boomstam. Er staat zo'n kist op met een ster. Maak deze kist open en pak de ster. Laat jezelf nu vermoorden door de slang en doe dit hele proces nog vier keer.
Yatta!
Dr. Robotnicks Mean Bean Machine: Complete the Game.Dit is dus echt iets wat de gouden trophy waard is. Het hele spel uitspelen is heel moeilijk en kan vrij irritant zijn wanneer je weer eenns verliest van je tegenstander. Je kunt er voor kiezen om lekker het hele spel te gaan spelen, of een cheat te gebruiken en alleen het laatste level doen. Ga naar het Password scherm en voer de volgende figuurtjes in: Yellow, Has Been, Blue, Blue. Zelfs alleen het laatste level halen kan je nog 10 tot 200 minuten kosten! En gooi je controller niet door de kamer...
True Ninja Skills
Shinobi III: Complete the First Level without using a continue.Erg simpel. Neem de tijd en ontwijk de vijandelijke aanvallen. Gebruik je zwaard om de vijanden te verslaan. Wanneer je in de grot bent aangekomen moet je ook weer rustig de tijd nemen om de ninja's op een goeie manier uit te schakelen. Daarna komt de baas. Versla deze en de trophy is van jou!
Complete Choas
Sonic the Hedgehog: Collect a Choas Emerald.Deze trophy is moeilijker te krijgen dan ''A Different Tail'' en die is goud waard en deze brons... Nou ja, je moet ervoor zorgen dat je aan het eind van een level 50 ringen hebt. Als je geen 50 ringen hebt, laat de ingang naar de Special Stage zich ook niet vertonen. Als je eenmaal in de Special Stage bent navigeer je je weg naar de Choas Emerald toe. Deze is omringt door stenen, breek deze stenen en grijp de Choas Emerald.
A Different Tail
Sonic The Hedgehog 3: Obtain 100 rings with Tails on Angel Island Zone.100 ringen verzamelen met een aangewezen personage in het eerste level voor een gouden trophy? Dit is wel erg overdreven makkelijk. Zoals ik al zei, verzamel gewoon 100 ringen met Tails (gele vos).
Flicky To The Rescue
Sonic 3D: Flickies Island: Rescue 20 Flickies.Nog een makkelijke trophy! Het houd maar niet op! Om deze te krijgen moet je de Flickies(die kleine beestjes die bepaalde vijanden vrijlaten wanneer je ze verslaat) redden door ze in een ring te stoppen. Als je het spel gewoon speelt heb je aan het eind van level 2 de trophy. Je kunt het ook nog anders zeggen, nadat je de Flickies heb gegooid in 4 van die ringen ben je klaar.
A Lot Of Zero's
Sonic Spinball: Get 10,000,000 Points in the First Level.Makkelijker dan het lijkt. Nadat je de drie Choas Emeralds hebt gehaald ga je maar wat rond klooien om de trophy te krijgen.
Three Times A Charm
Streets Of Rage: Complete the First Level Using All 3 Characters.Voltooi het eerste level met alle drie de personages, meer heb ik er niet over te vertellen.
Good Day Mate
Streets Of Rage 3: Unlock Roo the Kangaroo as a Playable Character.Roo the Kangaroo speel je vrij door de trainer van Roo te verslaan in het tweede level. Wanneer je hun tegenkomt (Roo is een kangeroe met een lichtblauw broekje aan en zijn trainer een man in een donkerblauw pak) moet je alleen de trainer verslaan! Niet Roo zelf! Een afsnijweggetje naar level twee is een cheat natuurlijk. In het menu houd je B ingedrukt. Daarna blijf je op de button omhoog drukken totdat je ''Options'' bereikt. Met deze knoppen nog steeds ingedrukt selecteer je ''Options''. Level Select is nu bruikbaar.
Get To The Chopper
Super Thunder Blade: Score over 1,500,000 in the First Level.
Als je moeite hebt met het halen van deze trophy, zet je de moeilijkheidsgraad op Easy en geef je jezelf maximaal aantal levens. Als je het goed doet heb je aan het einde ong. 1,200,000 punten. Het punten aantal blijft doorgaan wanneer je over het water vliegt en de score uit het beeld verdwijnd!
Holy Water
The Story Of Thor: Unlock the Water Spirit.
Nog een paar trophy's te gaan. Deze is ook weer makkelijk te halen. Wanneer het spel begint loop je naar het noorden toe en versla je alle vijanden. Na het praten met de oude man verlaat je het huis en loop je naar het westen totdat je het kasteel bereikt. Zoek je ouders in het kasteel en praat met ze. Verlaat het kasteel en loop terug naar het dropje. Vanaf het dropje loop je verder door naar het oosten totdat je de tempel bereikt. In de tempel moet je wat vijanden verslaan om de sleutel naar de volgende deur te verkrijgen. Nadat je de kamers hebt afegelegd kom je bij de baas. Deze is ook vrij makkelijk te verslaan. Loop de volgende kamer binnen, schiet de deur kapot, praat met de Water Spirit en je hebt er nog een trophy bij!
Super Charged
Vectorman: Collect 500 Photons.
Als eerst zet je de moeilijkheidsgraad op Lame. Hoeft natuurlijk niet als je dat niet wilt! Photons zijn de soort van sterren die zich overal in een level bevinden. Zoals de beschrijving als zegt moet je er 500 verzamelen. Als je een beetje goed zoekt kun je deze trophy in het vierde of vijfde level hebben.
Can You Dig It?
Vectorman 2: Reach Scene 11.
Het is best knap als je level 11 weet te bereiken. Zoals al vaker is gezegd kun je een cheat gebruiken. Maar je kun ook de uitdaging aangaan en proberen level 11 te bereiken. Voor degene die de cheat willen gebruiken, is die hier opgeschreven. Pauzeer de game en druk op de buttons: ^, >, A, B, A, v, <, A, v. Er volgt een menu. Bij ''Scene Selection'' zoek je door totdat je de Scene ''Dig 2'' vind. Selecteer deze en de trophy is binnen!
Blast Processing
Play all MEGA DRIVE™ titles.
Deze trophy kan behaald worden door de game te starten, te wachten totdat het SEGA logo verdwenen is en dan de game af te sluiten. Alle games moeten wel in één sessie gestart/gespeeld worden. Een game starten, het systeem afsluiten en dan later het systeem opstarten en verder gaan waar je gebleven was werkt niet.
Master The System
Unlock Everything.
Als je deze guide hebt gevolgd en alle voorgaande trophy's hebt, is deze zo goed als binnen. Er zijn nog een paar dingen die je vrij moet spelen. Deze kun je vinden onder het kopje ''Resterende Interviews en Arcade Games''.
No Life
Watch All Videos.
Bekijk alle interviews die op deze collectie staan. Deze interviews zijn niet echt intressant, je kunt ze daarom ook gelijk weer afsluiten nadat je ze opgestart hebt.
Critique
View all artwork.
Bekijk alle inhoud van het museum. Wees zeker dat je echt alle arts langs gaat, ik heb 2 keer gehad dat ik er eentje oversloeg.
Only in the '80s
Play all Arcade Titles.
Hetzelfde verhaal als met ''Blast Processing''. Start elke Arcade Game op zonder het systeem opnieuw op te starten en deze trophy is van jou.
Resterende Interviews en Arcade Games
* Phantasy Star: Versla de eerste baas met twee spelers in Sonic the Hedgehog 2
* Tohru Yoshida interview: Start Phantasy Star II
* Kazunari Tsukamoto interview: Start Phantasy Star III
* Takao Miyoshi interview: Start Phantasy Star IV