Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 25, 2012, 07:26:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 help (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: !!! HELP !!! Ingezoomd beeld (HDMI probleem) 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print
Auteur Topic: !!! HELP !!! Ingezoomd beeld (HDMI probleem)  (gelezen 1657 keer)
moessie14
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Gepost op: Augustus 16, 2010, 03:12:59 »

Dudes  Sad , ich habe ein skeitprobleem miet mein ps3 en ik heb overal op internet gezocht/forums/youtube filmpjes etc bekeken en kon NIETS vinden. Ik probeer dit probleem al een maand non stop te fixen. Ik heb geprobeerd de beeldscherm instelling op fabrieks instelling te zetten en dat hielp ook niet. Ik heb contact gemaakt met allerlei experts/ps3 nerds niemand kon het verhelpen en daarom dacht ik dat jullie misschien mij kunnen helpen.

Okey, Het zit namelijk zo:
Als ik mijn playstation soms aan doe en uit doe en dan weer aan doe, krijg ik een ingezoomed XMB scherm. Ik zie dan alleen een stukje van mijn achtergrond alleen heel vergroot en ik zie t volledige beeld niet. Het ziet er allemaal heel pixelig uit. Ik zie dan een stuk van de XMB wave achtergrond alleen pixelig.  Het lijkt net alsof het gestretched is of ingezoomed. Ik moet dan mijn playstation 3 uitdoen en weer aandoen als ik weer normaal beeld wil krijgen. En heel soms heb ik zwart beeld. Wat moet ik doen? Ik gebruik zelf een LCD Full HD Monitor van Benq E2200HD. Ik gebruik een hdmi kabel en heb resolutie op 1080p staan.  Mijn playstation 3 versie (40GB) is CECHJ04. Uiteindelijk heb ik een nieuwe hdmi 1.3a kabel gekocht van D3mon voor de ps3 en helaas heb ik nog steeds het probleem. Aan mijn hdmi kabels kan het niet liggen. Ik vroeg me af of dit probleem door mijn hardeschijf komt. Want ik heb geprobeerd het file systeem te herstellen door recovery mode te gebruiken op de ps3 en er stond: ''Het Filesysteem op de hardeschijf is beschadigd en zal hersteld worden''. Ik heb op X gedrukt en laten ''hersteld''. Daarna ging ik weer naar de recovery mode en kreeg ik weer de zelfde melding. Hij had hem blijkbaar niet hersteld. Mijn vraag: Moet ik nu een nieuwe hardeschijf kopen om dit probleem te verhelpen? Zo niet, wat moet ik dan doen? Alvast bedankt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

PS: Dat ding resetten (knop ingedrukt houden en shit heb ik al gedaan. Dat helpt ook geen ene fuck.   2pissed
« Laatste verandering: Augustus 25, 2010, 05:56:00 door moessie14 » Gelogd

KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168
Geslacht: Man

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 16, 2010, 03:37:55 »

Al eens op een andere HD monitor/TV geprobeerd? Als hij het daar niet doet ligt het aan de communicatie met je monitor.

mototje
PS3 Hero

psn: "mototjesk8brd" zeg ff dat je NL bent

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 16, 2010, 07:52:55 »

als de ps3 zegt dat de hdd beschadigd is zal daar heb probleem wel zijn, kun je geen hdd van een vriend o.i.d uitproberen(maak dan wel ff een backup anders is hij alles kwijt)

KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 16, 2010, 12:49:02 »

als de ps3 zegt dat de hdd beschadigd is zal daar heb probleem wel zijn, kun je geen hdd van een vriend o.i.d uitproberen(maak dan wel ff een backup anders is hij alles kwijt)

Die melding geeft hij standaard als je dat gedeelte wilt herstellen. Staat hier los van.

mototje
PS3 Hero

psn: "mototjesk8brd" zeg ff dat je NL bent

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 16, 2010, 01:10:22 »

ow ok

moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 16, 2010, 08:41:16 »

ooh dus elke keer als ik dat gedeelte wil herstellen, geeft hij dat standaard aan. Goed dat ik dat weet, want ik was bijna van plan om een HDD te kopen.
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 16, 2010, 10:03:59 »

ooh dus elke keer als ik dat gedeelte wil herstellen, geeft hij dat standaard aan. Goed dat ik dat weet, want ik was bijna van plan om een HDD te kopen.

Heb nog nooit meegemaakt dat hij anders zegt bij diverse PS3's maar ja een uitzondering kan altijd. Maar zou eerst je PS3 eens testen op een andere HD TV.

moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 17, 2010, 11:10:32 »

ik heb gister ff gekeken op tv van mn ouders (Bravia HD Ready 32 Inch) en daar had ik het probleem niet TOT NU TOE. Wat moet ik nu doen, want ik wil gewoon op mn monitor ps3'en zonder dit kut probleem. Tis echt fakked up irritant XD. En bovendien mag ik niet meer op mn ouders tv spelen plus ik vind t een schijt tv, omdat contrast zo kut is. Tis te donker beeld. En mijn monitor heeft mooiere helderder kleuren en ik vind hem ook nog scherper. Ik speel liever daarop.

PS: Op het begin toen ik mijn ps3 op die Bravia ging aansluiten via hdmi, kreeg ik opeens 2 beelden van de xmb. Hij stond wel op 576p ofzo. Het leek net alsof helft van t beeld naar links was verschoven en rechts uit kwam. If you know what I sayin o_o maar toen ik beeldinstelling ging resetten en op 1080i ging zetten, was hij weer normaal. Misschien zegt dit ook wel wat. Of kan ik beter voor de zekerheid een andere HDD erin zetten. DAMM hate this shit :@
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 18, 2010, 12:35:45 »

Je HDD ligt het echt niet aan dat is pure onzin. En dat je beeld even ander was klopt want als je hem op een andere TV aansluit moet je hem altijd even soft resetten. Daardoor kunnen via de HDMI kabel je TV en PS3 even babbelen welke beeldformaten ze van elkaar accepteren. Het werkt dus heel anders dan vroeger met je scart kabel. Deze communicatie is ook hetgeen wat er misgaat met je eigen monitor en dit ligt dus aan de monitor zelf en nergens anders aan. Je kan nog proberen in het menu van je PS3 1080p en 1080i uit te schakelen en alleen 720p aan te vinken. Zo dwing je de monitor die te gebruiken. Dit maakt voor je kwaliteit niks uit want op die relatief kleine monitor is het verschil tussen 720p en 1080p alleen waar te nemen en te meten door een computer en is niet te zien met het menselijk oog. Je gaat dit verschil pas zien vanaf 40 inch schermen. Werkt het omzetten naar 720p niet dan wordt het monitor verkopen en andere aanschaffen.

moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 18, 2010, 02:53:25 »

je hebt gelijk. ik zal hem wel op 720p zetten dan en kijken wat er gebeurt. En volgens mij werken bijna alle ps3 games tot 720p dacht ik tog? maja, ik zal moeten experimenteren met dat kut ding en anders koop ik gewoon een andere monitor zoals je zei. Ik was van plan een 3D full HD monitor te kopen (als die prijze een beetje neerzakken). Bovendien moet ik ook nog werken Tongue maja, first things first....
moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 18, 2010, 03:42:45 »

En ow juah bijna vergeten te vragen. Stel het lukt niet met die 720p. Is t misschien waard om een hdmi-dvi kabel te kopen en daar 1080p op mn monitor te spelen. Moet ik hiervoor een speciale hdmi-dvi kabel voor kopen? Mijn Monitor ondersteunt DVI. Maar Is er een kwaliteits verschil tussen hdmi-hdmi kabel en hdmi-dvi kabel? Sorry dat ik zo veel vragen stel. Tongue Alvast bedankt
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 18, 2010, 04:25:49 »

Je monitor moet dan HDCP ondersteunen. Doet die van BenQ dat eigenlijk. En meeste goede HD monitoren hebben tegenwoordig een HDMI aansluiting.

moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 22, 2010, 04:43:34 »

Mijn monitor ondersteunt HDCP. En hij heeft een hdmi,dvi-d en een vga aansluiting. Zoals ik eerder had aangegeven, heb ik dit probleem met hdmi dus dat kan ik waarschijnlijk wel vergeten.

ALS er IEMAND is die dit PROBLEEM ook heeft, PLEASE zet ff bij de comments wat je daarna gedaan hebt. Ik heb geen zin om een nieuwe monitor te kopen. Ik heb het geld niet en ik ben hartstikke trots op deze monitor. Ik word er schijt ziek van en ik heb dit probleem nooit gehad met mn xbox 360 die ook op hdmi is aangesloten :S. dus WTF dudes.
moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 24, 2010, 09:08:44 »

Ik kwam net erachter dat als mijn beeld gestretched is, dan geeft mijn monitor aan dat hij op 1920x1080 staat en als het beeld weer normaal is, geeft hij opeens aan dat hij op 1080p staat. Ik weet dat ze allebei het zelfde zijn, maar tis wel een rare switch. Maja, dat wou ik dus ff toevoegen.

PS: Ik heb trouwens wel mn laptop aangesloten op die monitor via VGA kabel.
moessie14
PS3 Newbie
*

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 28, 2010, 09:06:56 »

Deze keer was het stretched beeld op 640x1080.

Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 help (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: !!! HELP !!! Ingezoomd beeld (HDMI probleem) « vorige volgende »
Ga naar: