Na aanschaf van de Logitech GT27 stuur, ben ik gaan zoeken op diverse racing game fora naar meer info over seats en zo voor de bevestiging voor mijn stuur.
aangezien ik game in de woonkamer,
is een volledige seat eigenlijk geen optie zeker niet met 2 kleine kids;

ik moest iets hebben dat beter was dan hoe ik het tot nu deed, met een zelf gemaakte stand en minstens even gemakkelijk te plaatsen of op te ruimen was,
en ik kwam uit op de wheelstand pro.
http://www.wheelstandpro.com/
Ik heb er best veel over gelezen. Maar had in het begin toch twijfels, 130 euro voor een stukje ijzer!! Verder moest het wel beter functioneren dan mijn huidige stand.
Maar de goede berichten over deze wheelstand hebben mij overtuigd en heb het risico maar gelopen en heb de stand besteld via boven genoemde site.
ik kon er bovendien veilig betalen met paypal (vind ik belangrijk bij internetaankopen)
Dus begin december besteld bij hun, 1 dag later een mail gehad dat de levering iets later werd door de grote vraag naar de stand na de komst van GT5 (hij zou waarschijnlijk in de week van 6 december verzonden worden). Er werd netjes gemeldt als ik niet wilde wachten ze netjes het geld zouden terugstorten, aan het einde van deze beoordeling zou je wel lezen of dat het wachten het waard was. Ik heb vrijdag 10 december een mail gehad dat hij verzonden was en 14 december was hij al binnen (hij moet van polen komen) dus de verzending vond ik snel gaan.

De review:
De stand was netjes verpakt in een grote doos (+/- 8 kg ). De stand zit netjes in beschermend folie.
Alles wat nodig is om het stuur te monteren wordt mee geleverd (7 boutjes bij de G25 en G27 versie) en 1 stukje ijzer (bij de G27 versie, kan bij andere versies anders zijn) en 2 inbussleutels en een steeksleutel is ook gewoon bijgeleverd (dus geen zoek werk naar gereedschap). 2 boutjes om het stuurtje vast te zetten aan de stand, 2 boutjes om een plaatje te monteren om de versnellingspok op de bevestigen en 2 om de versnellingspok vast te maken. En het stukje ijzer met een bout is bijgeleverd om de pendalen vast te zetten aan de stand.
De rest zit al in elkaar. Dus in 10 minuten kan je aan de slaag.

Ik heb er nu een uurtje of 8 mee gereden. Heb alleen GT5 gedaan.
Mijn eerste indrukken zijn in ieder geval positief. Heb er veel races mee gereden en ben echt onder de indruk. De stand staat als een huis, hij beweegt echt niet!
Je kan hem echt perfect instellen naar je eigen wensen en na het gamen is alles zo weer weg. één hendeltje loszetten en je kan de stand perfect inklappen, natuurlijk neemt hij nog wat ruimte in beslag en alles bij elkaar weegt het wel 15kg denk ik.
Conculsie
Tot nu toe ben ik echt onder de indruk van de stand. Natuurlijk kost het wat, maar voor de echte race fans die geen playseat willen kopen of kunnen plaatsen is dit een uitstekend alternatief.
Voor mijn situatie vindt ik het tot nog toe ideaal. En het wachten tot het geleverd werd MEER dan waard!
Een echte aanrader!!