Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 25, 2012, 11:53:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | Hardware, software & design | Algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Hulp gevraagd PS3 phat 80gb 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Hulp gevraagd PS3 phat 80gb  (gelezen 804 keer)
alberthagen
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Gepost op: Januari 08, 2011, 09:48:06 »

Hee,

Doordat ik de melding 8001045 kreeg (laser vuil of beschadigd) ben ik opzoek gegaan wat het probleem exact kon zijn.

Af en toe (naar lang wachtend) pakte de playstation het spel/de film wel waardoor ik vermoede dat de laser vuil zou zijn (als hij kapot is doet hij toch helemaal niks?).

Na het schoonmaken van de laser doet zich een nieuw probleem voor.
Voorheen ging de disc erin en hoorde je dat hij ging lezen (of een poging tot deed).

Nu gaat de disc erin en blijft het geluid van het mechanisme dat de disc naar binnen beweegt een tijdje doorgaan waar hij normaal al begonnen was met het lezen van de disc (zodra de disc binnen in de playstation zit wordt het geluid ook iets harder en anders van toon, hij moet meer moeite doen??).
Het geluid van de laser die een poging doet om een disc te lezen hoor ik niet meer (voor ik de laser schoonmaakte was dit nog wel het geval).

De playstation las wel gewoon dvd’s voor het schoonmaken, dit doet hij nu ook niet meer.
Mijn indruk is dat de disc niet meer juist neergeled wordt waardoor de laser hem niet meer kan lezen, echter lijkt alles juist gemonteerd.

Het gaat om een ps3 fat 80gb (met 2 laser ogen dvd/bleuray), voor het schoonmaken heb ik 97% pure alcohol gebruikt.

Is dit mechanische geluid misschien het mechanisme dat de laser op de juiste plaats moet brengen, maar dit lukt niet meer omdat hij kapot gegaan is door het schoonmaken?

Of is er iets mis met de drive waardoor de disc niet meer op de juiste plek komt?

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

Ðayli
PS3 Hero

Aantal schouderklopjes: 9
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 08, 2011, 10:11:30 »

Hee,

Doordat ik de melding 8001045 kreeg (laser vuil of beschadigd) ben ik opzoek gegaan wat het probleem exact kon zijn.

Af en toe (naar lang wachtend) pakte de playstation het spel/de film wel waardoor ik vermoede dat de laser vuil zou zijn (als hij kapot is doet hij toch helemaal niks?).

Na het schoonmaken van de laser doet zich een nieuw probleem voor.
Voorheen ging de disc erin en hoorde je dat hij ging lezen (of een poging tot deed).

Nu gaat de disc erin en blijft het geluid van het mechanisme dat de disc naar binnen beweegt een tijdje doorgaan waar hij normaal al begonnen was met het lezen van de disc (zodra de disc binnen in de playstation zit wordt het geluid ook iets harder en anders van toon, hij moet meer moeite doen??).
Het geluid van de laser die een poging doet om een disc te lezen hoor ik niet meer (voor ik de laser schoonmaakte was dit nog wel het geval).

De playstation las wel gewoon dvd’s voor het schoonmaken, dit doet hij nu ook niet meer.
Mijn indruk is dat de disc niet meer juist neergeled wordt waardoor de laser hem niet meer kan lezen, echter lijkt alles juist gemonteerd.

Het gaat om een ps3 fat 80gb (met 2 laser ogen dvd/bleuray), voor het schoonmaken heb ik 97% pure alcohol gebruikt.

Is dit mechanische geluid misschien het mechanisme dat de laser op de juiste plaats moet brengen, maar dit lukt niet meer omdat hij kapot gegaan is door het schoonmaken?

Of is er iets mis met de drive waardoor de disc niet meer op de juiste plek komt?

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

of verkeerd in elkaar gezet of je laser is kapot

dolbyarmed
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 08, 2011, 10:17:09 »

Te vochtig doekje met alcohol gebruikt en laser aangetast ?!
alberthagen
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 09, 2011, 08:13:42 »

Heel vervelend, maar in principe kan je er niet zoveel fout aan gedaan hebben omdat het maar een aantal schroefjes zijn en die in de exact zelfde volgorde zijn terug geplaatst.

Als de laser beschadigd is door het schoonmaken zou dit mechanische geluid dan verklaarbaar zijn?

Als ik een nieuwe laser zou aanschaffen zou dit mijn probleem dan kunnen oplossen?
En zou het dan een laser incl mechanisme moeten zijn of enkel de laser?
Voor het schoonmaken kwam de laser wel altijd op de juiste plek dus volgens mij zou het mechanisme nog perfect moeten functioneren.

In iedergeval hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Grt
dolbyarmed
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 09, 2011, 01:28:46 »

Het kan verholpen zijn maar dan zal je hem ook weer goed in elkaar moeten zetten.   Ik heb evt nog gebruikte compleet werkende bluerayspelers liggen  pm maar voor de prijs.   laser kost vaak meer

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | Hardware, software & design | Algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Hulp gevraagd PS3 phat 80gb « vorige volgende »
Ga naar: