Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 05:43:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 nieuws (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie, CoenRSD) | Topic: ps3 beter benut 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print
Auteur Topic: ps3 beter benut  (gelezen 1213 keer)
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 116
Geslacht: Man

we had joy we had fun we had united on the run

« Gepost op: September 18, 2007, 08:52:03 »

Langzaam begint duidelijk te worden dat er heel wat onder de motorkap zit bij de PS3.

Zoals we weten werken IBM en Nvidia en Sony vrij nauw samen om steeds meer uit de PS3 hardware te halen, er is een hele tijd geleden zelfs een researchcentrum opgericht om zoveel mogelijk capaciteiten van de Cell te benutten Nu heeft Sony een onderzoek openbaar gemaakt waaruit blijkt dat dit tot een nieuwe techniek heeft geleid, welke door de PS3 wordt gebruikt. Het is een heel technisch verhaal en je moet wel iets weten van programmeren, maar wie er interesse in heeft leest maar de link onder aan dit bericht.

Voor de "leken"komt het hier op neer. De SPE's (Synergistic Processing Elements) van de Cell gebruiken de DMA lijst om "irregular fine-grained fragments of texture data" te verzamelen die de RSX uitspuwt en sturen hiervoor shading textures voor terug.
Dit wil zeggen dat de SPE's zelfs de taak van de RSX kunnen overnemen om voor de shading te zorgen en zo kan de RSX zich meer bezig houden met de texturen in de gamewerelden. Er zijn immers nog delen van de SPE's die vaak niets te doen hebben en zo wordt de RSX ontlast omdat de SPE's de shadertaken vernemen. Het gevolg hiervan is gunstig voor de framerate, deze kan zo heel hoog worden gehouden.

De testcode in het onderzoek liep op 85Hz bij een resolutie van 720P, er wordt in het onderzoek gezegd dat deze framerate niet waarschijnlijk zal zijn in de games, maar er is duidelijk een grote voortgang geboekt met deze methode om de graphische aspecten en de framerate op een hoge standaard te brengen en te houden.

Het lijkt erop dat de ongewone keuze van Sony voor de combinatie van de de vreemde geheugen architectuur (256MB GDDR3 en 256MB XDR geheugen) zijn vruchten begint af te werpen. We kunnen nog grote dingen verwachten van de PS3 nu de developers steeds meer know-how krijgen hoe ze de PS3 moeten kietelen.

Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

Aantal schouderklopjes: 3

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #1 Gepost op: September 18, 2007, 09:51:23 »

Ken ik al Tongue .. Ik zeg altijd al, de PS3 is gewoon een zwart glanzend stof vangend paard Cheesy ..
Daar zit echt een behoorlijke kracht in Cheesy.

Alleen mag ie echt wel beter benut worden.
Bij D.i.r.t. DEMO heb je overal kanten en slecht afgewerkte hoeken en renders.
Op de PC zie je die nergens. Kom op! De PS3 kan het echt wel aan om wat meer antialisatie te gebruiken en wat hoogere rendering =/ ..
Maken ze dan spellen waar je ongedetaileerde randen en kanten hebt =/ ..

Must have games:
EyePet, Prototype, Street Fighter

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #2 Gepost op: September 18, 2007, 10:49:20 »

ja ik ben niet zoon nerd als jij dark dus vaak als je loopt te lullen snap ik er geen moer van maar wat ik wel weet is dat als je een ps3 heb met 3 prossesors dat je dan gewoon veeeeeeel en veel beter MOET kunnen dan een xdoos daarom wor ik zo boos van die fuking poorts als je dan wil poorten poort dan van een pc ofzo dan die ps3 is even vet als een duocore pc

Inva1337
PS3 Master

Aantal schouderklopjes: 1

« Antwoord #3 Gepost op: September 18, 2007, 10:57:42 »

ja ik ben niet zoon nerd als jij dark dus vaak als je loopt te lullen snap ik er geen moer van

?? Of hij weet er gewoon iets meer vanaf dan jij. Als jij niet weet wat antialisatie en rendering is dan heb je nog nooit een fatsoenlijk pc spel gespeelt.

Verder is het logisch dat developers nog moeten leren hoe ze de Cell en de rest van de ps3 optimaal kunnen benutten. Maar als het gaat om processor kracht dat is het verschil met een xbox360 nieteens zo heel groot hoor, daar zit ook een fantastische processor in.
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #4 Gepost op: September 18, 2007, 11:22:26 »

?? Of hij weet er gewoon iets meer vanaf dan jij. Als jij niet weet wat antialisatie en rendering is dan heb je nog nooit een fatsoenlijk pc spel gespeelt.

klopt ik speel alleen game console

Verder is het logisch dat developers nog moeten leren hoe ze de Cell en de rest van de ps3 optimaal kunnen benutten.

ok dat snap ik wel maar waarom doen ze er zo fuking lang over neem aan dat ze eerder gaan ontwikkelen dan dat de ps3 er is en japan heeft hem al zo lang

Maar als het gaat om processor kracht dat is het verschil met een xbox360 nieteens zo heel groot hoor, daar zit ook een fantastische processor in.

daar geloof ik dus helemaal niks van als je 3 prossesors heb dan moet je een console met geloof 2 prossesors er makkelijk uit draaien

Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #5 Gepost op: September 18, 2007, 01:26:51 »

3, voor zover ik weet heeft de PS3 8 cores, waarvan 7 aktief benut worden o.o ?

Correct me if I'm wrong

Must have games:

Games owned:
LittleBigPlanet, Soulcalibur 4, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4 LE, Guitar Hero 3, Guitar Hero: World
Inva1337
PS3 Master

« Antwoord #6 Gepost op: September 18, 2007, 01:38:52 »

3, voor zover ik weet heeft de PS3 8 cores, waarvan 7 aktief benut worden o.o ?

Correct me if I'm wrong

100%
Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #7 Gepost op: September 18, 2007, 03:07:36 »

100% fout .. of goed Tongue?

Must have games:

Games owned:
Touch Of Insanity
Tis Toch Focking Niet Normaal!
PS3 Guru!

Dikke LuL! Drie Bier!

« Antwoord #8 Gepost op: September 18, 2007, 04:03:09 »

Als een game er onfatsoenlijk uitziet ligt dat niet aan de ps3

zie het als een Ferrari moter en onderstel
waar developers proberen een Fiat 500 carroserie op te zetten...
!!!
Miss een rare vergelijking maar het klopt wel!

TV: Sony Bravia 32S2800K HD 83 cm
Games: Assasins Creed, Call Of Duty, GTA IV, Gran Turismo 5 Prologue, Harry Potter, Motorstorm, Oblivion, RainbowSIX en Warhawk
PSN: TouchOfInsanity
Axe: Shock, Africa, Dark Temptation And Vice
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #9 Gepost op: September 19, 2007, 03:47:27 »

nou zo wilde ik het ook zeggen van een xdoos een fiat 500 naar een ferrari een ps3  poorten is kut

Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #10 Gepost op: September 19, 2007, 07:42:00 »

Als een game er onfatsoenlijk uitziet ligt dat niet aan de ps3
Dat bedoelde ik ook helemaal niet Cheesy.
Sorry als dat zo over kwam.

Mijn uitspraak van slechte rendering en afwerking was geheel aal de makers van de games gericht.
De meesten zijn inderdaad te lui en poorten de games gewoon over van Xbox. Ipv er wat meer tijd in te steken en de games fatsoendelijk uit te laten zien zoals het met een PS3 ook kan.
We wachten al lang genoeg op games, ietjse langer wachten zodat hun fatsoendelijk over zetten mag van mij wel.
En verder vind ik het ook stom, dat spellen voor de PS3 nog steeds niet zó gemaakt worden dat ze het maximale uit de PS3 qua grafics en geluid halen.
Het is voor de PS3 mogelijk om FullHD games te maken, komop, steek er dan ook tijd in en maak zulke games waar je grassprietjes en haren kunt tellen, zonder hakerige en ongedetaileerde zooi erbij te verwerken.
Als ze dat niet kunnen/willen, kun je net zo goed een Xbox of PS2 kopen xD.

Must have games:

Games owned:
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #11 Gepost op: September 19, 2007, 08:13:27 »

Halleluja dark

Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #12 Gepost op: September 19, 2007, 08:17:48 »

Wat Cheesy?
(ik heb me meer tijd genomen om me TV topic nu even bij te werken Tongue)

Must have games:

Games owned:
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #13 Gepost op: September 19, 2007, 08:21:37 »

ok mooi zo is het de oude of de nieuwe topic want we kunnen wel een goed tv topic gebruiken

Darkfreak
n00b-pwner
PS3 Master

I r teh 1337-modz0rz

« Antwoord #14 Gepost op: September 19, 2007, 08:22:50 »

http://www.ps3forum.nl/index.php/topic,905.0.html Smiley

Must have games:

Games owned:

Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 nieuws (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie, CoenRSD) | Topic: ps3 beter benut « vorige volgende »
Ga naar: