Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 09:55:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 nieuws (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie, CoenRSD) | Topic: 'Werkomstandigheden bij Gameloft gevaarlijk' 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: 'Werkomstandigheden bij Gameloft gevaarlijk'  (gelezen 358 keer)
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 116
Geslacht: Man

we had joy we had fun we had united on the run

« Gepost op: Juli 19, 2011, 04:42:52 »

Een voormalig werknemer van ontwikkelaar en uitgever Gameloft, Glenn Watson, heeft de studio ervan beschuldigd zijn medewerkers te dwingen om gevaarlijk lange werkdagen en -weken te maken. Dit heeft Watson gezegd tegen Games.on.net.

"Soms werkte ik 100 tot 120 uur per week. Ik begon om half 10 en ging om half 3 's nachts weer naar huis. En het was niet ongewoon dat ik dan de volgende dag weer om 8.30 moest beginnen", aldus Watson. "Na vier weken veertien uur per dag werken, ook in het weekend, besefte ik dat ik ontslag moest nemen."

Watson stelt dat Gameloft zijn medewerkers vertelde dat zij vrij waren om ontslag te nemen als zij zich niet aan de contractueel vastgestelde uren wilden houden, ook al waren de omstandigheden binnen dit contract tegen de veiligheids- en gezondheidsregels. Verder zou de ontwikkelaar continu deadlines verzinnen om een aankomende 'crunch'-periode te verantwoorden. Crunchtime is de tijd waarin medewerkers van een studio een tandje bij moeten zetten om een game op tijd af te krijgen.

Mobiele games

Gameloft houdt zich als ontwikkelaar en uitgever voornamelijk bezig met het uitbrengen van games voor mobiele platforms. Deze games lijken veelal op populaire titels van andere uitgevers. Zo wordt N.O.V.A. aangemerkt als een Halo-kloon en vertoont Modern Combat veel overeenkomsten met de Call of Duty-serie. Gameloft heeft nog niet gereageerd op de uitspraken van Watson

pauzemenu
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 19, 2011, 04:54:36 »

Een voormalig werknemer van ontwikkelaar en uitgever Gameloft, Glenn Watson, heeft de studio ervan beschuldigd zijn medewerkers te dwingen om gevaarlijk lange werkdagen en -weken te maken. Dit heeft Watson gezegd tegen Games.on.net.

"Soms werkte ik 100 tot 120 uur per week. Ik begon om half 10 en ging om half 3 's nachts weer naar huis. En het was niet ongewoon dat ik dan de volgende dag weer om 8.30 moest beginnen", aldus Watson. "Na vier weken veertien uur per dag werken, ook in het weekend, besefte ik dat ik ontslag moest nemen."

Watson stelt dat Gameloft zijn medewerkers vertelde dat zij vrij waren om ontslag te nemen als zij zich niet aan de contractueel vastgestelde uren wilden houden, ook al waren de omstandigheden binnen dit contract tegen de veiligheids- en gezondheidsregels. Verder zou de ontwikkelaar continu deadlines verzinnen om een aankomende 'crunch'-periode te verantwoorden. Crunchtime is de tijd waarin medewerkers van een studio een tandje bij moeten zetten om een game op tijd af te krijgen.

Mobiele games

Gameloft houdt zich als ontwikkelaar en uitgever voornamelijk bezig met het uitbrengen van games voor mobiele platforms. Deze games lijken veelal op populaire titels van andere uitgevers. Zo wordt N.O.V.A. aangemerkt als een Halo-kloon en vertoont Modern Combat veel overeenkomsten met de Call of Duty-serie. Gameloft heeft nog niet gereageerd op de uitspraken van Watson

Dit bericht kwam ik vanmiddag ook ergens tegen, mocht het echt op deze manier zijn gegaan dan is het wel erg triest. Waarom je werknemers zo erg uitbuiten als zei het werk voor jou verrichten wat je zelf niet wilt doen.
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 19, 2011, 05:01:10 »

bij meer ontwikkelaars gaat het zo

pauzemenu
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 19, 2011, 05:04:07 »

Serieus? Ik wist dit tot aan vanmiddag helemaal niet. Maar waarom dan, een game komt toch wel af wanneer nodig is.
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 19, 2011, 05:08:56 »

tijd = geld pauzemenu

pauzemenu
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 19, 2011, 05:09:52 »

Dat klopt, maar waarom komt zoiets als dit nu pas naar buiten als dit al veel langer gebeurd?
Jamez
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 96

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 19, 2011, 05:51:49 »

Klopt, was laatst soort gelijk iets met ''Team Bondi''(Makers van LA Noire)

PSN: Jamez_AFCA
budje
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 19, 2011, 06:18:56 »

ligt ook aan de mensen die er werken , je moet als werknemer ook niet over je heen laten lopen want zonder die guys hebben ze geen games
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 19, 2011, 06:24:46 »

nou budje denk dat er genog mensen zijn die zijn baantje wel willen hoor

Jamez
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 96

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 19, 2011, 06:24:59 »

ligt ook aan de mensen die er werken , je moet als werknemer ook niet over je heen laten lopen want zonder die guys hebben ze geen games

Zie daar west and zampella met een aantal van IW die actvision verlaten en een studio oprichten bij EA.

PSN: Jamez_AFCA

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 nieuws (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie, CoenRSD) | Topic: 'Werkomstandigheden bij Gameloft gevaarlijk' « vorige volgende »
Ga naar: