Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 09:56:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 help (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Dolby Surround Topic 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Dolby Surround Topic  (gelezen 1363 keer)
hotnikkels
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 0

« Gepost op: September 28, 2007, 02:20:10 »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met het geluid van de PS3. Ik heb mijn PS3 aangesloten via HDMI naar de tv en een Optische kabel naar een home cinema set. Tot nu toe kan ik alle games nog met dolby surround spelen. Ik heb vandaag Fifa08 gekocht en deze wil het geluid niet (via Optische kabel) sturen naar de home cinema set. Als ik Fifa08 wil spelen met geluid dan moet ik de PS3 instellen dat het geluid via HDMI loopt. Ik wil de game graag spelen met dolby surround. Weet iemand waarom hij dit niet doet? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.

PS: Sommige demo pakt hij ook niet via Optische kabel.
« Laatste verandering: Oktober 15, 2007, 05:15:05 door Touch Of Insanity » Gelogd

Touch Of Insanity
Tis Toch Focking Niet Normaal!
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 1
Geslacht: Man

Dikke LuL! Drie Bier!

« Antwoord #1 Gepost op: September 28, 2007, 03:39:21 »

als het alleen bij fifa is zou k daar ff bij de geluidsoptie´s kijken

voor de rest kan ik niks bedenken wat je ken doen

TV: Sony Bravia 32S2800K HD 83 cm
Games: Assasins Creed, Call Of Duty, GTA IV, Gran Turismo 5 Prologue, Harry Potter, Motorstorm, Oblivion, RainbowSIX en Warhawk
PSN: TouchOfInsanity
Axe: Shock, Africa, Dark Temptation And Vice
hotnikkels
PS3 Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: September 29, 2007, 08:06:05 »

Ik heb gekeken zowel in de geluidsopties van de PS3 zelf en in de geluidsopties van het spel zelf. Geen resultaat. Ik vind het wel heel erg raar. Bij Motorstorm, Resistance en Heavenly Sword doet hij het wel. Bij de demo van Fifa08 pakte hij het dolby surround ook al niet. Ik dacht toen dat het met de demo te maken had en dat het 5.1 geluid niet in de demo zat (in verband met de grote van het spel). Maar bij de gekochte Fifa08 hetzelfde probleem.
Touch Of Insanity
PS3 Guru!

Dikke LuL! Drie Bier!

« Antwoord #3 Gepost op: September 29, 2007, 08:44:47 »

zou kunnen dat het niet ondersteund word
staat miss wel opo het hoesje

Games: Assasins Creed, Call Of Duty, GTA IV, Gran Turismo 5 Prologue, Harry Potter, Motorstorm, Oblivion, RainbowSIX en Warhawk
GTAfreakGTA
PS3 Boss

« Antwoord #4 Gepost op: September 29, 2007, 09:19:21 »

Ik heb dit probleem met andere apparatuur ook wel eens gehad. Dan zit er geen digitaal signaal bij.
Ik heb een Pinnacle "Show Center" die vrijwel alles aan video afspeelt en heb deze optisch aangesloten op mijn Surround systeem. Maar af en toe zijn er bestandjes die geen geluid hebben, schakel ik dan om op het analoge geluid van de TV dan krijg ik wel geluid.

Dus, Fifa08  Knuppel Afro

Member of the C.L.A.N. Paintball Team!

http://www.youtube.com/theJoeExperiment
KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 14, 2007, 12:18:02 »

Laat eens weten hoe je geluidsinstellingen staan op je PS3. Wat voor een av versterker sluit je hem aan?

Niet alle Dolby/DTS of ander meerkanaals geluidsporen gebruiken hetzelfde niveau in hertz. Het kan dus zijn dat Fifa 08 (die het bij mij perfect doet qua geluid via de optische uitgang) een hogere kwaliteit per spoor bevat dan andere spellen. Kan ook voorkomen bij DVD's en Blu-Rays. Je PS3 kan je hierop instellen net als je versterker. Dus ik denk dat 1 van beiden niet goed staat ingesteld.

hotnikkels
PS3 Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 15, 2007, 05:10:13 »

Hallo KingOfPop,

Ik heb mijn ps3 aangesloten op een Panasonic SC-PT650 Home Cinema set en bevat de volgende eigenschappen:

Home Theater System with 5-DVD Changer, High-Quality Picture & Sound, 1080p Up-Conversion, EZ Sync™ HDAVI Control with HDMI Connection, Included Panasonic Universal Dock for iPod® Playback & Recharging,Wireless Rear Audio Ready with Optional SH-FX65 Wireless Kit, Expandable to Multi-Room Wireless Audio with Optional SH-FX85 Wireless Kit
(afkomstig van de panasonic website)

Als ik bij de ps3 geluidsinstellingen kijk dan staat hij ingesteld op Optical -> bovenste 3 aangevinkt (weet even niet meer wat er staat)
Ik hoop dat je weet waar het aan ligt want ik zou heel graag Fifa08 op dolby surround willen spelen, de andere spellen doen het wel dus daar ligt het niet aan.
Touch Of Insanity
PS3 Guru!

Dikke LuL! Drie Bier!

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 15, 2007, 05:16:02 »

Topic naam (Sommige games willen niet over Dolby Surround) verandt in Dolby Surround Topic

KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 15, 2007, 10:18:33 »

Als je naar instellingen gaat in je PS3 menu en dan naar BD/DVD-instellingen, dan moet je helemaal naar beneden scrollen voor het menu BD audio-uitvoerformaat (optisch digitaal). Deze moet je op bitstream zetten.

Als deze hierop staat is je PS3 goed ingesteld. Als het geluid nu nog niet goed doorkomt naar je versterker moet je het even laten weten dan zal ik de handleiding van je AV versterker even downloaden voor eventueel te wijigen instellingen.

hotnikkels
PS3 Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 17, 2007, 08:50:24 »

Hallo KingOfPop,

Ik heb zoals je hebt gemeld gekeken naar de BD/DVD instellingen. Deze stonden al op de instellingen die je had vermeld. Optisch digitaal en op bitstream. Maar helaas geen dolby surround bij Fifa08  Sad

Ik moet wel even vermelden dat ik eerder de verkeerde home cinema set heb gepost. Het moet de SC-PT350W zijn.
Hieronder een link met de bij behorende eigenschappen: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3942|633|632|601|4|1

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb kunnen informeren en dat met een oplossing kan komen.

Alsvast bedankt voor de moeite  Afro
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 17, 2007, 10:29:28 »

Hoi, graag gedaan al heb ik geen leuke mededeling voor je  Cry

Ik heb je handleiding even doorgespit, en daar staat in op bladzijde 36 dat je optische ingang alleen maar Dolby Digital en PCM signalen accepteerd. Fifa 08 maakt gebrijk van een DTS signaal dus vandaar dat je geen geluid hebt met deze game. Dat je wel geluid hebt met de andere games die je noemde klopt want die maken wel gebruik van een Dolby Digital signaal.

Dus het wordt kiezen. Alle DTS games 2 kanaals beluisteren of andere AV versterker aanschaffen.

Helaas geen oplossing  2pissed voor je maar je weet nu wel waardoor het komt.

nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 116

we had joy we had fun we had united on the run

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 17, 2007, 11:16:38 »

blij dat ik een dikke versterker heb

KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 18, 2007, 12:44:10 »

Ik ook, maar ieder zijn smaak en keuze is anders en ieders portemonee ook.

nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 116

we had joy we had fun we had united on the run

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 18, 2007, 01:10:14 »

ja dat is zo maar je al dat gelul daar wor je ziek van je heb trouwens een pm

KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 18, 2007, 02:16:12 »

Ach ja, hoort er soms bij. Heb hem gezien. Ga er morgen of zaterdag mee aan de slag. Thnx.

Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 help (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Dolby Surround Topic « vorige volgende »
Ga naar: