Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 10:35:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: id Software gaat code van Doom 3 engine vrijgeven 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: id Software gaat code van Doom 3 engine vrijgeven  (gelezen 91 keer)
pauzemenu
Gast
« Gepost op: Augustus 07, 2011, 04:22:59 »

Ontwikkelaar id Software gaat de broncode van haar id Tech 4 engine vrijgeven, de engine waarop de in 2004 uitgebrachte first-person shooter Doom 3 draait. Dit maakt technisch directeur John Carmack bekend. Verwacht wordt dat de code later dit jaar beschikbaar wordt gesteld.

In een gesprek op QuakeCon in Dallas, geeft Carmack aan dat moederbedrijf ZeniMax toestemming heeft gegeven om de code van de Doom 3 engine beschikbaar te stellen aan het grote publiek. Dit zal gebeuren rond de release van first-person shooter RAGE, die op 4 oktober dit jaar uitkomt.

Hij zegt er wel bij dat de engine nog een kleine oppoetsbeurt moet krijgen voordat wij straks allemaal met de engine aan de slag kunnen gaan.

Carmack voegt aan het gesprek toe dat hij graag ziet dat andere bedrijven hetzelfde zullen doen en de codes voor hun oude engines beschikbaar stellen aan het grote publiek. Dit zou volgens hem aanzienlijk bijdragen aan de mogelijkheden en groei van kleinere ontwikkelaars.

bron: xgn.nl

CoenRSD
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 194
Geslacht: Man

PS3Forum.nl | 05/2012

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 07, 2011, 04:25:15 »

Doom is echt vet , die speelde ik altijd met mijn neef op de computer. Zaten afentoe wel wat schrikmomentjes bij als ik eerlijk mag zijn.

Moderator : PS3Nieuws | PS3Games
starscreamM14
PS3 Boss

Aantal schouderklopjes: 12
Geslacht: Man

Hail to the king baby

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 07, 2011, 07:58:44 »

ik ben me met doom 3 af en toe helemaal kapot geschrokken
ik heb laatst die specialeditie voor de eerste xbox op de kop getikt voor iets van 8 euro
met allemaal van die interviews met id werknemers maar de echt schat is dat je ultimate doomen doom 2 er ook op kan spelen (co-op  versus single)
en gezien de bijbelse hoeveelheden mods die je kreeg voor doom 2 nadat die sourcecode vrijgegeven is zit ik nu beetje te hopen dat dat ook voor doom 3 gebeurt (ook al was de ducttapemod voor doom 3 echt baas)

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: id Software gaat code van Doom 3 engine vrijgeven « vorige volgende »
Ga naar: