Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 11:08:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: YLOD of niet? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: YLOD of niet?  (gelezen 479 keer)
Lukeajax
PS3 Newbie
*

Aantal schouderklopjes: 1
Geslacht: Man

« Gepost op: Augustus 18, 2011, 06:46:15 »

Hallo,

ik heb een probleempje met mijn ps3, bij het spelen van L.A. Noire (bekende probleem) viel mijn ps3 steeds na een tijdje uit. Maar nu heb ik laatst Uncharted 1 & 2 gekocht (wilde de eerste twee spelen voordat 3 uitkomt) en bij het eerste deel valt die nu ook steeds uit, of het nou na een half uur is of zelfs als na 10 min. Nu ben ik even op het lampje van de ps3 gaan letten aangezien die wanneer hij uit viel steeds rood knipperde. Nu blijkt dus dat het lampje eerst geel wordt en daarna rood gaat knipperen. Wanneer ik mijn PS3 daarna weer aanzet krijg ik gewoon de melding dat hij niet goed is uitgezet en kan ik weer opnieuw beginnen. Ik heb er tot nu toe alleen bij deze spellen last van. Want bijvoorbeeld Black ops, Fifa 11 en Maffia II doen het gewoon goed. Nu dacht ik is dit nu het YLOD of is het misschien oververhitting aangezien hij het normaal altijd goed doet alleen bij deze twee spellen niet.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!

Luke

Jamez
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 96

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 18, 2011, 07:17:36 »

toont aan inderdaad oververhitting,Staat je ps3 wel vrij dus niet in een kast?
Met andere woorden kan de ps3 zijn lucht wel goed kwijt?

PSN: Jamez_AFCA
Lukeajax
PS3 Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 18, 2011, 07:33:36 »

Hij staat in een open televisiekastje. Dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Ik heb hem ook al uit het kastje gehaald maar het probleem blijft zich voordoen.

DraZ
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 60

PSN: DraZziE

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 18, 2011, 10:03:24 »

zelfs een open tv-kastje beinvloed de luchtstroom van de ps3, het wordt echt aangeraden hem gewoon helemaal vrij te zetten!
Dit lijkt idd op een geval aankomend ylod probleem, ik zou dus ook snel een backup maken van je gamefiles (zodat je die iig niet kwijtraakt). Probeer je ps3 helemaal vrij te zetten, en na 2 uur ook gewoon even 10 minuten uit te schakelen zodat hij even kan afkoelen (normaal zou dit niet nodig zijn, maar probeer het eens). Als dit ook niet helpt zou je eens kunnen proberen met een stofzuiger de roosters van de ps3 uit te zuigen zodat alle stof eruit gaat (doe dit wel als de ps3 NIET aanstaat).

Platinum: Fallout 3 - Ratchet&Clank:ACIT - Call of Duty:MW2 -  Bioshock - Borderlands - Fallout: New Vegas - Mafia 2 - The elder scrolls V: Skyrim
Lukeajax
PS3 Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 18, 2011, 10:13:50 »

Hij is wel van alle kanten open hij staat dus meer op een schapje waar hij lucht van achter voor en de zijkanten kan krijgen. Stofzuiger heb ik al geprobeerd ik zal idd maar een back-up maken voor wanneer ik een nieuwe PS3 moet kopen. Zou een externe koeler nog kunnen werken?

mototje
PS3 Hero

Aantal schouderklopjes: 0

psn: "mototjesk8brd" zeg ff dat je NL bent

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 18, 2011, 04:15:40 »

meestal word het daar niet beter van.. omdat de lucht een andere kant op gaat dan wat de ps3 eigenlijk wil;) dit beinvloed de natuurlijke luchtafvoer

Lukeajax
PS3 Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 19, 2011, 05:41:06 »

Hmm Niks lijkt te helpen (de externe koeler ook niet) vind het toch vreemd dat dit alleen bij die twee spellen voorkomt.

Lukeajax
PS3 Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 21, 2011, 12:33:26 »

Ik denk dat ik beter een nieuwe ps3 kan kopen dan, want ik heb gehoord dat wanneer een YLOD wordt gerepareerd hij na een tijd weer kapot kan gaan. Iemand nog tips?

Jamez
PS3 Legend!

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 21, 2011, 05:50:27 »

Hij is wel van alle kanten open hij staat dus meer op een schapje waar hij lucht van achter voor en de zijkanten kan krijgen. Stofzuiger heb ik al geprobeerd ik zal idd maar een back-up maken voor wanneer ik een nieuwe PS3 moet kopen. Zou een externe koeler nog kunnen werken?

Extra koeler helpt niet en belemmert enkel de Koeler van de ps3 zelf.

Ik denk dat ik beter een nieuwe ps3 kan kopen dan, want ik heb gehoord dat wanneer een YLOD wordt gerepareerd hij na een tijd weer kapot kan gaan. Iemand nog tips?

Klopt, maar het is gewoon geluk of je het treft.(niet echt geluk te noemen)
Beste is inderdaad toch een nieuwe ps3 te kopen.

Lukeajax
PS3 Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 21, 2011, 08:13:53 »

Nou dan wordt het dus toch (na 4 trouwe jaren) een nieuwe PS3 kopen, iemand ergens een goedkoop pakket gezien? http://www.bartsmit.com/playstation-3-320-gb-studio-100-pack heb zelf deze gezien alleen ben niet echt gecharmeerd van het spel wat erbij zit haha.

djamez
PS3 Boss

« Antwoord #10 Gepost op: September 10, 2011, 12:06:50 »

over dat open staan, ik snap idd wel dat je het vlugger kan hebben als hij in een kastje staat, maar de mijne stond altijd open en heeft na 3j toch ook wel de geest gegeven na eerst 2 maand te blazen als een stofzuiger tijdens het gamen. Wat ik wel niet goed snap ik heb nu een slim en daar zitten minder openingen in voor fans dan in de fat, wordt die dan niet nog warmer?
Struikie-nl
PS3 Lord

Aantal schouderklopjes: 31

To Ps3 or Not to PS3... That's The Question!

« Antwoord #11 Gepost op: September 10, 2011, 01:34:17 »

over dat open staan, ik snap idd wel dat je het vlugger kan hebben als hij in een kastje staat, maar de mijne stond altijd open en heeft na 3j toch ook wel de geest gegeven na eerst 2 maand te blazen als een stofzuiger tijdens het gamen. Wat ik wel niet goed snap ik heb nu een slim en daar zitten minder openingen in voor fans dan in de fat, wordt die dan niet nog warmer?

De slim is toch zuiniger met alles?Dan lijkt me het probleem juist minder te zijn.
Hoolz
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 40

BE QUICK OR BE DEAD!

« Antwoord #12 Gepost op: September 10, 2011, 01:35:14 »

De FAT en SLIM zijn eigenlijk niet te vergelijken met elkaar.
Het is natuurlijk het zelfde systeem, maar in de SLIM zit veel nieuwere hardware en is opnieuw gedesigned voor een ' optimale ' prestatie.

Edit/

Ik heb de FAT en Slim hier naast elkaar staan, en de SLIM is ook een stuk sneller als de FAT als het ligt aan opstarten van games. Scheelt natuurlijk niet veel, maar scheelt toch 2 seconden.

Jamez
PS3 Legend!

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #13 Gepost op: September 10, 2011, 04:03:18 »

De FAT en SLIM zijn eigenlijk niet te vergelijken met elkaar.
Het is natuurlijk het zelfde systeem, maar in de SLIM zit veel nieuwere hardware en is opnieuw gedesigned voor een ' optimale ' prestatie.

Edit/

Ik heb de FAT en Slim hier naast elkaar staan, en de SLIM is ook een stuk sneller als de FAT als het ligt aan opstarten van games. Scheelt natuurlijk niet veel, maar scheelt toch 2 seconden.

Uit tests blijkt dan FAT over algemeen sneller opstart en slim net iets sneller games inlaad.(dit zijn maar enkele secondes)

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: YLOD of niet? « vorige volgende »
Ga naar: