Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 12:55:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Sony's online diensten opnieuw aangevallen. 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Sony's online diensten opnieuw aangevallen.  (gelezen 455 keer)
CoenRSD
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 194
Geslacht: Man

PS3Forum.nl | 05/2012

« Gepost op: Oktober 12, 2011, 02:50:19 »

Sony's online diensten, waaronder het PlayStation Network valt, zijn gisteren opnieuw het doelwit geworden van een aanval.

Op de officiële PlayStation Blog geeft hoofd beveiliging Philip Reitinger uitleg over het voorval.
Reitinger laat weten dat Sony gisteren ongeautoriseerde pogingen om in te loggen op de accounts van PSN-gebruikers heeft gedetecteerd. Hij stelt dat de persoonlijke informatie die hiervoor gebruikt is, waarschijnlijk van andere bronnen afkomstig is en niet van Sony.

Dit vanwege het hoge aantal gefaalde pogingen van de persoon of groep verantwoordelijk voor de aanval om matchende gebruikersnamen en wachtwoorden in te voeren.
Bij ongeveer 60.000 PSN-accounts is er wel een geldige combinatie van wachtwoord en gebruikersnaam gevonden. Deze zijn uit voorzorg door Sony gesloten.
De uitgever laat wel weten dat er bij slechts een fractie van de desbetreffende accounts buitengewone activiteit is waargenomen voordat ze werden afgeschermd.

De getroffen gebruikers zullen binnenkort een e-mail krijgen met daarin de opdracht om hun wachtwoord opnieuw in te stellen.

Bron : Nu.nl

Moderator : PS3Nieuws | PS3Games

Jamez
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 96

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 12, 2011, 03:09:47 »

Dit heeft niets met de beveiliging te maken. Misbruikers hebben een hele stapel aan logins en wachtwoorden van een andere website op PSN uitgeprobeerd.

PSN: Jamez_AFCA
Weazel NL
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 12, 2011, 03:27:56 »

Wat er gebeurd is op psn weet ik niet maar ik kan niet online komen op psn. en net nu ik een wedstrijd wil spelen met oliebol die ik voor de 16e gespeeld moet hebben. Angry
CoenRSD
PS3 Guru!

PS3Forum.nl | 05/2012

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 12, 2011, 07:04:58 »

Wat er gebeurd is op psn weet ik niet maar ik kan niet online komen op psn. en net nu ik een wedstrijd wil spelen met oliebol die ik voor de 16e gespeeld moet hebben. Angry

Daar hou ik wel even rekening mee , hoezo kun je niet online dan?

Weazel NL
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 12, 2011, 08:26:33 »

Daar hou ik wel even rekening mee , hoezo kun je niet online dan?

nee alles is online hierin huis. ps3 ligt in maar geeft een melding dat er geen internet verbindings is. zowel Draadloos als beraad. erg vaag nu net die melding is gemaakt over de nieuwe hack. geen idee of het ermee temaken heeft blijf het proberen. de aanhouder wint bellen we maar zeggen
CoenRSD
PS3 Guru!

PS3Forum.nl | 05/2012

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 13, 2011, 01:41:51 »

nee alles is online hierin huis. ps3 ligt in maar geeft een melding dat er geen internet verbindings is. zowel Draadloos als beraad. erg vaag nu net die melding is gemaakt over de nieuwe hack. geen idee of het ermee temaken heeft blijf het proberen. de aanhouder wint bellen we maar zeggen

Router resetten , helpt misschien wel.

Jamez
PS3 Legend!

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 13, 2011, 04:24:14 »

nogmaals...Dit heeft niets met ''een hack'' te maken. Misbruikers hebben een hele stapel aan logins en wachtwoorden van een andere website op PSN uitgeprobeerd.

CoenRSD
PS3 Guru!

PS3Forum.nl | 05/2012

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 13, 2011, 05:21:12 »

nogmaals...Dit heeft niets met ''een hack'' te maken. Misbruikers hebben een hele stapel aan logins en wachtwoorden van een andere website op PSN uitgeprobeerd.

Daar denk hij misschien anders over , maar er is helemaal geen hack inderdaad.

Weazel NL
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 14, 2011, 07:32:58 »

Sony gebeld, Moet de ps3 compleet terug zetten in fabrieks stand. Zal straks eerst voor de zekerheid mijn game saves op usb gaan zetten voordat ik dat ga doen. En dan hopen dat het goed komt kan ik eindelijk mijn wedstrijden spelen.
CoenRSD
PS3 Guru!

PS3Forum.nl | 05/2012

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 14, 2011, 08:34:04 »

Sony gebeld, Moet de ps3 compleet terug zetten in fabrieks stand. Zal straks eerst voor de zekerheid mijn game saves op usb gaan zetten voordat ik dat ga doen. En dan hopen dat het goed komt kan ik eindelijk mijn wedstrijden spelen

Dat zou ik maar wel doen ja.

Weazel NL
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 14, 2011, 08:48:08 »

Damn..... dik 5 uur is hij er mee bezig om deze klus te klaren. Hopelijk is het eind resultaat positief.
XC-ROB
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 14, 2011, 10:27:20 »

zal voor je duimen Wink
Weazel NL
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 14, 2011, 06:19:36 »

zal voor je duimen Wink

Duimen heeft geholpen ps3 is back online probleemloos
Jamez
PS3 Legend!

ლ(ಠ益ಠლ)

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 14, 2011, 06:26:54 »

Duimen heeft geholpen ps3 is back online probleemloos

Gelukkig maar Smiley

Pagina's: [1] E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 algemeen (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie) | Topic: Sony's online diensten opnieuw aangevallen. « vorige volgende »
Ga naar: