Zoek: Geavanceerd zoeken
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Mei 26, 2012, 01:21:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
PS3 SHOP
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 nieuws (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie, CoenRSD) | Topic: Hackers kraken PS3-beveiliging opnieuw met usb-dongle 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Hackers kraken PS3-beveiliging opnieuw met usb-dongle  (gelezen 1318 keer)
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 116
Geslacht: Man

we had joy we had fun we had united on the run

« Gepost op: Oktober 24, 2011, 04:00:40 »

Hackers zouden er in geslaagd zijn om opnieuw de PS3 te kraken. De methode maakt, net als de eerste jailbreakmethode, gebruik van een usb-dongle waarna recente PS3-titels uitsluitend vanaf een bd-r-disc gestart kunnen worden.

Sony bracht september vorig jaar firmware 3.42 uit waarmee het de 'oude' jailbreakmethode wist te blokkeren op zijn PS3-consoles. Met de release van firmware 3.60 een half jaar geleden dichtte de consolefabrikant nog enkele gaten in de beveiliging, met name op het PSN-netwerk. Hierdoor bleven PS3-bezitters die de jailbreakmethode gebruikten, steken op firmware 3.55 terwijl ook recente speltitels niet meer gespeeld konden worden.

Volgens enkele PS3-fora is er in Indonesië echter een nieuwe jailbreakvariant op de markt gekomen in de vorm van een 45 dollar kostende usb-dongle. De tot 'jailbreak 2' gedoopte methode zou het voor recente games, die minimaal firmware 3.60 op de PS3 vereisen, nodig maken om deze op een bd-r-schijfje te branden. Onder andere de titels Driver: San Francisco, FIFA 12, God of War Collection Volume II en PES 2012 zouden vanaf een gebrand schijfje gestart kunnen worden. Oudere titels kunnen nog wel op de harddisk geplaatst worden. De jailbreak 2-dongle werkt echter uitsluitend op PlayStation 3-consoles met de officiële 3.55-firmware.

Het is onduidelijk of en wanneer de nieuwe jailbreakmethode ook buiten Indonesië op de markt zal komen. Vermoedelijk zal Sony zo snel mogelijk met een nieuwe firmware-update uitkomen om het gat in de PS3-beveiliging opnieuw te dichten.

UPDATE

There is also a convo snippet with PS3 dev Mathieulh and his thoughts on how JB2 works:
<Mathieulh> I kinda figured how it works already
<Mathieulh> they patched lv1 and lv2
<Mathieulh> and they have lv2 to check if the self keyset is 0×10 or higher
<Mathieulh> if so it’s sent to lv1 through a separate hypercall than hvsc99
<Mathieulh> which sends the self or part of it to the usb hw
<Mathieulh> which performs some crypto
<Mathieulh> and returns a decrypted result to lv1
<Mathieulh> at least that’s what I got out of a few minutes of debugging

<Mathieulh> I am pretty sure the keys are on the dongle
<Hewman> as in debug eboots?
<Mathieulh> 3.60+ app keys
« Laatste verandering: Oktober 24, 2011, 04:02:11 door nuckacola » Gelogd

budje
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 24, 2011, 04:49:36 »

volgens veel sites gaat het deze gasten alleen om het zo snel mogelijk geld verdienen en per nieuwe game kost het dan rond de 6 euro om zon schijfje tekopen , want alleen dan zou het werken samen met de dongel dus niet echt nieuws waar we blij van worden
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 24, 2011, 05:04:38 »

de keys zitten in de dongel die willen we hebben binnenkort zal iemand ze vinden en komt de gratis variant

budje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 24, 2011, 05:18:04 »

is allemaal leuk natuurlijk maar er is nog echt geen peil op teknopen wanneer je echt lekker alles kan spelen (illegaal) en het ook blijft werken , ben trouwens bang dat dat pas lukt als de ps4 eraan komt en dan hoeft het niet meer zijn ze voor mij telaat
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 24, 2011, 05:58:31 »

sony zal weer komen met een nieuwe firmware met nieuwe keys maar er blijven straks in de flash geen plek meer om ze te verstoppen en dan zullen ze de keys keer op keer weer vinden en veel sneller dan nu

KingOfPop1981
Twitter: KingOfPop1981.
Global Moderator
PS3 Legend!

Aantal schouderklopjes: 168

PS3 met 500GB HDD! Crazy but happy!

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 24, 2011, 09:10:58 »

Sony zal dit kat en muis spelletje met de hackers blijven spelen tot de E3 in 2013. Dan kondigen ze waarschijnlijk de PS4 aan die binnen 12 maanden verschijnt en laten ze de PS3 los.

budje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 24, 2011, 09:17:02 »

ja is wel jammer want vond branden van games altijd echt een uitkomst maarja je kan niet alles hebben
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 24, 2011, 09:44:45 »

ja is wel jammer want vond branden van games altijd echt een uitkomst maarja je kan niet alles hebben

Ik kom er nu al niet aan toe alle games hier in de kast te spelen.

budje
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 24, 2011, 09:47:06 »

das ook waar maarja als je kan branden scheelt dat altijd een hoop geld , want koop de goeie toch wel orgineel maar je verkomt dan vooral die 2 miskopen die je altijd wel hebt per jaar en das toch gauw weer een paar tientjes
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 24, 2011, 09:51:35 »

das ook waar maarja als je kan branden scheelt dat altijd een hoop geld , want koop de goeie toch wel orgineel maar je verkomt dan vooral die 2 miskopen die je altijd wel hebt per jaar en das toch gauw weer een paar tientjes

Ach voor die paar tientjes staan ze leuk in de verzameling.

budje
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 24, 2011, 10:04:43 »

als het jou niet uit maakt een paar tientjes zal ik je straks ff mijn rekeningnummer doorgeven mag je vrijblijvend elke maand een paar tientjes storten
KingOfPop1981
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 24, 2011, 10:07:51 »

als het jou niet uit maakt een paar tientjes zal ik je straks ff mijn rekeningnummer doorgeven mag je vrijblijvend elke maand een paar tientjes storten

Ik stort niet aan zwakzinnige instellingen. 2funny

budje
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 24, 2011, 10:18:05 »

nee dat hoeft ook niet je moet op mijn account storten pannekoek , laat je nou niet uitkleden door die begeleiders van je
nuckacola
Global Moderator
PS3 Legend!

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 25, 2011, 04:34:42 »

dus in 2013 een dongel voor king dus Smiley

Hoolz
PS3 Guru!

Aantal schouderklopjes: 40

BE QUICK OR BE DEAD!

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 25, 2011, 08:50:18 »

Ben benieuwd wat de PS4 moet gaan kosten dan, en wat er vernieuwd aan zou zijn.

Heb nou niet echt het idee dat het nog mooier kan allemaal, ook ben ik erg benieuwd hoe de Vita zich uit gaat pakken. Ga hem zeker wel halen hoor, puur en alleen omdat je je games kan streamen van PS3 naar de Vita. Super gaaf lijkt me dat, lekker BF3 spelen in de woonkamer op mijn handheld whaha

Pagina's: [1] 2 E-mail dit topic Print 
PS3 Forum.nl - Het Playstation 3 Forum van Nederland | PS3 nieuws & polls | PS3 nieuws (Moderators: nuckacola, KingOfPop1981, HHC-bossie, CoenRSD) | Topic: Hackers kraken PS3-beveiliging opnieuw met usb-dongle « vorige volgende »
Ga naar: